Bár 2023-ra sokan nehéz évet várnak, az iparos vállalkozások ilyenkor sem tervezhetnek csak rövid távra, és a hatékony online B2B marketing akár stratégiai előnyt jelenthet. Ha a versenytársak visszavesznek a tempóból, akkor az nyerhet piacot, aki fenntartja a saját sebességét. Ha viszont a konkurensek aktívak maradnak, a marketinged visszafogása lemaradást eredményez. Márcsak ezért is fontos egy átgondolt, adat alapú B2B marketing stratégia.
Az Igényes Férfi kollégái egy év után ismét megkérdeztek, és mi örömmel tártuk fel a magazin olvasói számára a hazai ipari marketing területén szerzett tapasztalatainkat, illetve a piac aktuális kihívásait.
Egy krízisben is érdemes a stratégiai marketing célokkal foglalkozni
Habár a pandémia Magyarországon is jelentősen fellendítette az online térben működő üzleti megoldások elterjedését, és így a hazai ipar is intenzívebben kezdte kiaknázni a digitális üzletszerzésben rejlő potenciált, ám általánosságban továbbra is igaz, hogy az iparos vállalkozások internetes megjelenése gyerekcipőben jár. Ez komoly lehetőséget jelent a korán mozdulóknakakár üzletszerzésben, de például egy új termék bevezetése esetén is. Sok szegmensben érzékeljük, hogy az online térben aktív szereplők elhúznak.
Fontos látni, hogy a klasszikus fogyasztói piacon megszokottnál jóval hosszabb a marketing és értékesítési ciklus, illetve a megtérülési idő akkor is, ha egy összeszokott B2B marketing ügynökségi csapat, bevett módszertan alapján dolgozik, konzisztens folyamatok mentén. Ez az ipari marketing természetéből fakad, és azt jelenti, hogy a most jellemző, pénzügyi forrásokban szűkebb időszakban is előre látóan, stratégiai célok mentén érdemes az online marketing döntéseket meghozni.
A történet meggyőző ereje és a mérhető marketing mutatók
Az iparban a kézzelfogható és műszaki értékkel bíró dolgokban hisznek az emberek, sok piaci szereplő szerint a marketing csak hókusz-pókusz. Ezért a munkánk során rengeteg energiát fektetünk a termék, a műszaki megoldások és az adott piac megismerésébe. De ennél is fontosabb, hogy adatokkal tudjuk az online B2B marketing döntéseket alátámasztani, támogatni.
Folyamatosan fejlesztjük az analitikai és riportálási módszereinket, ami a mostani gyorsan változó technikai és szabályozási környezetben, amit például a GDPR illetve a Google Analytics 4 bevezetése jól illusztrál, rendszeres feladatot jelent. És azt is jelenti, hogy nem ülhetünk babérjainkon, a kidolgozott módszereket ki kell igazítani, a már elkészült weboldalakat fel kell frissíteni, hogy a változó környezetben is célt érjenek.
Mindez azonban nem jelenti, hogy az alapok módosultak volna. Az ipari marketing legfontosabb eszköze továbbra is a történet, tehát a szöveges tartalomgyártás továbbra is megkerülhetetlen elemet jelent a kommunikációs stratégiában. Emellett az iparban is egyre nagyobb szerepe van a vizualitásnak és a PR-nek is, tehát van helye az image videónak vagy egy szakértői pozíciót erősítő podcast műsornak. 2023 nálunk ezeknek a lehetőségeknek a kiaknázásáról is szól majd, így építjük ügyfeleink pozícióit, a szűkebb időszakokat természetszerüleg követő fellendülésre.
Ha kíváncsi vagy a teljes interjúra, az Igényes Férfi oldalon elolvashatod!