GYIK
Jogos kérdések együttműködés előtt és közben
Együttműködés előtt
Ha korábban még egyáltalán nem volt marketing tevékenységem / marketing részlegem, fordulhatok-e hozzátok?
Igen, mivel a digitális stratégia kialakításakor egyébként is végrehajtunk egyfajta auditot és az alapoktól építjük fel új ügyfeleink stratégiáját, semmi akadályt nem jelent, ha nem áll rendelkezésre már meglévő marketing tevékenység. A fejlesztés szakaszában gondoskodunk arról, hogy azok az eszközök, amelyekre az üzemeltetés során szükség lesz, legyártásra kerüljenek és bevethetők legyenek. Meglévő honlapra vagy egy dedikált marketing felelősre sincs szükség a közös munkához. Sőt, sokszor könnyebb dolgunk is van, ha tiszta lappal indulunk.
Ha van egy meglévő marketing vezetőnk / marketing részlegünk, akkor tudunk-e együtt dolgozni?
Az Ipari Marketing elsősorban arra van berendezkedve, hogy mind az analitikát, mind az adatok elemzését elvégezzük és ezek alapján teszünk stratégiai javaslatokat. Így tudunk többletértéket szolgáltatni, rávilágítva eddig nem ismert összefüggésekre. Ha már kiforrt, jól működő folyamatokkal rendelkezel ezen a téren, nem valószínű, hogy kölcsönösen előnyös lenne az együttműködés. Csupán marketing eszközök kivitelezését nem ambicionáljuk.
Kérhetek-e csak egy új weboldalra ajánlatot?
Nagyon széles tapasztalattal rendelkezünk weboldalkészítés terén, amelyek azt mutatják, hogy akkor lesz igazán jó egy weboldal, hogyha az egy jól átgondolt és kidolgozott előzetes terv alapján készül el. Ahhoz, hogy elérjük a kívánt hatást, nem elég technikailag jól kivitelezni az oldalt, tükröznie kell egy tudatosan felépített márkát, tartalmaznia kell kiváló minőségű, jól strukturált fényképeket és célzott kommunikációval kell megszólítania az ügyfeleket. Így egy igazán jó honlaphoz tulajdonképpen minden előkészítési szolgáltatásunkra előbb-utóbb kialakul az igény. Mivel a digitális térben minden mindennel összefügg, szeretünk rendszerben gondolkozni és ezt javasoljuk ügyfeleinknek is.
Megbízhatom-e az Ipari Marketinget egy konkrét feladattal / részfeladattal?
Mindig hangsúlyozzuk, hogy egy marketing tevékenység eredményessége nem választható el a többitől, az egyes területek erős szinergiában vannak egymással, ezért alkalmazzuk a rendszerszemléletet, amikor egy vállalat marketingjének lehetőségeit vizsgáljuk. Mivel ügyfeleink marketing tevékenységeiért és azok eredményességéért teljes felelősséget vállalunk, amelyek közül nem emelhető ki egy-egy feladat, ezért nem tartjuk szerencsésnek felosztani egy cég kommunikációját külön elemekre. Ez azonban nem jelenti azt, hogy teljes felhatalmazást igénylünk a vállalat részéről, tevékenységeink minden esetben jóváhagyásra kerülnek, de a szinergia kihasználása érdekében érdemes ezeket egy kézben központosítani.
Ha már rendelkezem kiváló minőségű marketing eszközökkel, egy jól működő weboldallal, professzionális fényképekkel és videókkal, de üzletileg nem sikerült ezekkel új ügyfelet / bevételt realizálni, tudtok-e segíteni?
Igen, amennyiben ezek megfelelő minőségben készültek el, amelyet egy gyors felmérés keretében meghatározunk, fel tudjuk használni a már meglévő eszközöket. Ilyen esetben a már rendelkezésre álló eszközökkel akár át is léphetünk az üzemeltetési szakaszba, a fejlesztési fázist kihagyva. Tapasztalataink alapján ilyen eset ritkán fordul elő, de annál jobban örülünk neki, mivel az Ipari Marketing hosszú távú célja mindenek előtt az üzemeltetési szakasz, amikor a közösen elért eredmények realizálódnak.
Mennyit érdemes egy ipari gyártónak marketingre költenie?
Tapasztalataink szerint egy ipari gyártó, ha az éves árbevételének 2-3%-át marketing célokra fordítja, azzal egy fejlődő, erősen felfelé ívelő pályára léphet. Ez a ráfordítás nem egy állandó árbevétel mellett egy állandó költségként jelenik meg, hanem hozzájárul a vállalat és ezzel az árbevétel folyamatos jelentős növekedéséhez. Az általunk becsült 2-3% már a kivitelezési, humánerőforrás-jellegű és hirdetési költségeket is tartalmazza.
Tudtok-e külföldi piac szerzésében, az exporttevékenység kialakításában idegen nyelveken segíteni?
Több sikeres együttműködésünk is van, rendszeresen szállítunk külföldi lead-eket ügyfeleinknek, így megfelelő tapasztalattal rendelkezünk ezen a területen is. Ezek a megkeresések a legkülönbözőbb piacokról származtak Kanadától Svédországon át egészen Szaúd Arábiáig.
Együttműködés közben
Milyen rendszerességgel kapom meg az Ipari Marketing riportjait és milyen gyakran szükséges a személyes egyeztetés?
Menedzsment-barát folyamatainkat úgy alakítottuk ki, hogy egy rövid, de intenzív időszak alatt megtörténjen minden lényeges információ átadása. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy igyekszünk havi egy interakcióba becsomagolni minden olyan információt, ami a mi részlegünket érint, beleértve az üzleti adatok elemzését, a tartalmak tervezetét és fontosabb operatív mérföldköveket. Tehát a folyamatos kommunikáció és rendelkezésre állás helyett előnyben részesítjük a hatékonyabb, de magas szervezettséget igénylő ritkább egyeztetést. Így a tervezési szakasz veled együtt történik, de a kivitelezés terhét teljes egészében levesszük a válladról. A havi riportunkat úgy strukturáljuk, hogy a megfelelő adatok birtokában előkészítse a döntésed és ne igényeljen plusz erőforrást az ehhez szükséges információk beszerzése.
Kapok-e bepillantást abba, hogy hogy halad a munka?
Igen, a Trello project management szoftvert használjuk arra, hogy rögzítsük az egyes feladatokat és nyomon kövessük ezek státuszát. A Trello-ba az ügyfeleink számára is biztosítunk hozzáférést, ezáltal növelve munkafolyamataink transzparenciáját. Ugyanakkor meg kell jegyeznünk, hogy korábban még nem volt igény arra, hogy ügyfeleink napi szinten ellenőrizzék operatív folyamatainkat. Az ügyfeleink és Ipari Marketing között történő információcsere elsődlegesen a havi riportokat követően zajlik.
El tud-e az Ipari Marketing csapata látogatni telephelyünkre?
Mindenképpen, sőt, szorgalmazzuk is a személyes látogatást. Annak érdekében, hogy hitelesen tudjunk kommunikálni termékeidről, először meg kell értenünk azok a használhatóságát, a cég adottságait, a telephely felépítését. Ebből adódóan úgy építettük fel folyamatainkat, hogy mindig az Ipari Marketing látogat az ügyfélhez, hiszen első sorban az ott zajló folyamatokról lesz szó. Ezzel természetesen ügyfeleink számára is egy kényelmes megoldást kínálunk, mivel a kiszervezett marketing részleg mindig házhoz jön. Célunk, hogy egy hosszútávú együttműködést alapozzunk meg, amely azt teszi lehetővé, hogy nagy felelősségi kört ránk lehessen bízni és szinte a vállalatod részének tekintsd az Ipari Marketinget.
Mikor várhatóak az első eredmények, első vevői ajánlatkéréseket?
Ez általában az üzemeltetési szakasz kezdetére tehető, amely időtávlata ügyfelenként nagyon eltérő. A tervezési szakasz kb. 1,5 hónap alatt zajlik le, míg a fejlesztési szakasz a már rendelkezésre álló eszközök függvényében kb. 3 hónapot vesz igénybe. Általánosságban 5,5-6 hónap után tudunk az üzemeltetési szakaszba lépni, amikor elkezd a befektetett erőforrás realizálódni és az első eredmények már jól láthatók. Akár már az üzemeltetési szakasz első hónapjában reális lehet, hogy a marketing-tevékenységhez kötődő új árajánlat-kérések érkeznek be a céghez.
Pontosan miért vállal felelősséget az Ipari Marketing az értékesítési folyamatban?
Munkánk eredménye lead-ek formájában jelentkezik, ami azt jelenti, hogy a weboldaladra vagy központi e-mail címedre beérkező árajánlat-kérésekért nyújtunk garanciát. Az Ipari Marketing személyes kapcsolatba nem lép ügyfeleiddel, a folyamatot ettől a ponttól teljes mértékben átadjuk vállalkozásodnak. A konkrét üzlet realizációjáért már nem vállalunk felelősséget, csak a “meleg” lead-eket szállítjuk Neked. Természetesen számunkra nagyon hasznos, ha tudjuk, hogy milyen minőségű lead-eket szállítottunk vagy sikerült-e realizálni az értékesítést, hiszen ez is segíti munkánkat.