Neptun Filter

A 2021 tavaszán megkezdett marketing tevékenységeink elsődleges célja az volt, hogy az ügyvezető által a cégalapításkor birtokolt 20 éves szakértői múltat artikuláljuk az üzleti céloknak megfelelően a piacon, valamint segítsük a termékskála pontosabb pozícionálását.
Együttműködés kezdete
2021

A Neptun Filter Kft.-t bár 2017-ben alapították, Diós András alapító-ügyvezető 20 éves víz- és uszodagépészeti tapasztalattal rendelkezik. A szakértelem és a kimagasló mérnöki intelligencia a termék és szolgáltatás palettában is erősen visszaköszön, mely kifejezetten a magyar piacra optimalizálva készült el. A cég az elmúlt években is aktív volt az interneten, önerőből. Megérett a szándék, hogy a feladatot professzionális keretek közé tereljük.

A 2021 tavaszán megkezdett marketing tevékenységeink elsődleges célja az volt, hogy ezt a szakértői szerepet artikuláljuk az üzleti céloknak megfelelően a piacon, valamint segítsük a termékskála pontosabb pozícionálását.

 

A TERMÉK- ÉS SZOLGÁLTATÁSFA KIALAKÍTÁSA

A korábbi honlap a termékről és szolgáltatásokról kevés információt tartalmazott, ráadásul az alkalmazott sablonból fakadóan nehezen áttekinthető volt, ami két számunkra fontos következménnyel járt:

  • Nehéz volt a navigálás az oldalon, az érdeklődők nehezen találták meg a keresett információt.
  • A struktúra nem keresőoptimalizáltan volt kialakítva.
A Neptun Filter egyik termékoldala a közös munka előtt és után
A Neptun Filter egyik termékoldala a közös munka előtt és után

 

Ebből adódóan indokolt volt a weboldal fastruktúráját (sitemap) és ezzel együtt a teljes termék- és szolgáltatásfát újragondolni. Ennek kialakítása 3 lépésben zajlott:

  1. Egy átfogó piackutatás/-elemzést követően meghatároztuk, hogy a piac milyen termékkategorizálásokat használ.
  2. Megvizsgáltuk, hogy ezek közül mely kategorizálási módok működnek a legjobban.
  3. Kulcsszókutatással kiegészítettük és alátámasztottuk a javaslatainkat.

Így állt össze a végleges termék- és szolgáltatásfa, ami a weboldal struktúráját alapozza meg.

 

A TERMÉKSTRUKTÚRA HIERARCHIZÁLÁSA

Fontos mozzanat volt a termékstruktúra hierarchizálása, azaz annak a kiválasztása, hogy miket tekintsünk fő- és alkategóriáknak, illetve az egyes termékeket mekkora részletességgel indokolt bemutatni. Mivel a Neptun Filter az uszodai gépészet kialakításának minden elemére és az üzemeltetésre is számos megoldást kínál, mély termékpalettával rendelkezik.

 

SEO szándékunk, amely elsődlegesen vezette a kategóriák kialakítását, két irányú:

  1. Az “uszodai gépészeti berendezések”-re, mint gyűjtőkifejezés, általánosan szeretnénk listázódni a Google keresésekben, így ez lett a főkategória.
  2. Az egyes termékcsoportokra keresve is cél, hogy megtalálják a Neptun Filtert, pl. “Stenner vegyszeradagoló szivattyúk”.

Utóbbi nem konkrét termék, mivel a Stenner szivattyúk egyes kiviteleinek is számos verziója van, de az általános termékcsoport jól összeegyeztethető a keresési szándékkal. Az érdeklődők uszodavegyszer szivattyút keresnek – ha ismerik a márkát, Stennert – a Neptun Filter pedig majd segít kiválasztani a konkrét modellt, ami a legjobban megfelel az adott műszaki környezetben.

A termékoldalak – pontosabban termékcsoport-oldalak – felépítése is ezt a logikát követi. A termékcsoportokról tartalmaznak részletes leírást, míg az egyes kiviteleket röviden tüntettük fel és a webshopra irányítanak.

 

WEBFEJLESZTÉS AZ IPARI MARKETING SABLONJÁRA ÉPÍTVE

A webes stratégiánk központi eleme, hogy a webfejlesztés gyorsan, eredményesen és költséghatékonyan valósuljon meg. A cél egy strukturált, erős technikai alapokra épülő új weboldal felépítése volt.

Az új weboldalt az Ipari Marketing WordPress sablonra építettük, ami lehetővé teszi, hogy gyorsan, kiváló technológiai alapokon szállítsunk új weboldalakat ügyfeleinknek. Oldalsablonunk keretrendszere iparos, műszaki szolgáltató ügyfeleink minden jellemző igényeit lefedi. A moduláris felépítésből adódóan egy-egy termék vagy szolgáltatásoldal webfejlesztése rendkívül gyorsan és hatékonyan zajlik.

A Neptun Filter esetében a marketing stratégia kidolgozását és elfogadását követően a weboldal átadásáig 2,5 hónap telt el, ami alatt 29 egyedi termék- és szolgáltatásoldal létrehozására került sor, valamennyi szükséges elem feltöltésre került, és nagy számban készültek műszaki paraméter táblázatok.

Kiemelt termékek a Neptun Filter Weboldalán
Kiemelt termékek a Neptun Filter Weboldalán

 

Az egyes aloldalak felépítésére is kiemelt hangsúlyt fektettünk. Már a főoldalon az ügyfelek számára fontos termékek kerültek kiemelésre az üzleti céloknak megfelelően. Az egyes termék- és szolgáltatásoldalakhoz releváns blogcikkeket kapcsolunk, amely nemcsak a szakmai hitelességet, de a belső linképítést is automatikusan támogatja.

 

EGYEDI TERMÉK- ÉS SZOLGÁLTATÁSOLDALAK KIALAKÍTÁSA MEGFELELŐ MŰSZAKI TARTALOMMAL

A Neptun Filter alapvetően egymástól két, jól elkülönülő üzletággal rendelkezik:

  • uszodagépészeti és egyéb uszodai berendezések értékesítésével és
  • tanácsadással, konkrét problémák megoldásával.

A két üzletág természetesen szorosan összekapcsolódik és nem is lehet őket éles vonallal kettéválasztani, de az ügyféligény felmerülésénél egyértelműen elkülönülnek: van, aki terméket keres és vannak ügyfelek, akik szolgáltatót szeretnének választani. A weboldalnak így mindkét szegmens igényeit ki kell szolgálnia.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a termékeket különválasztottuk a szolgáltatásoktól. Utóbbiak először egy egyszerűbb verzióban kerülnek bemutatásra – ez látható jelenleg is a honlapon. A jövőbeni marketing munka egyik célja azon dolgozni, hogy egy összetettebb, átfogóbb képet is nyújtsunk a cég szolgáltatásairól, azaz egy jobban strukturált, információ tartalmában mélyebbre szántó szolgáltatás bemutatás történjen.

A Stenner 45M és 45MHP vegyszeradagoló szivattyúk kihozatali táblája a Neptun Filter oldalán
A Stenner 45M és 45MHP vegyszeradagoló szivattyúk kihozatali táblája a Neptun Filter oldalán

 

A termékoldalak összeállításánál a legfontosabb szerepet a műszaki paraméterek megfelelő feltüntetése játszotta. A modulárisan alakítható sablonunknak köszönhetően nem jelent nagyobb kihívást a webfejlesztés során, hogy minden kivitel specifikációját táblázatos formában tüntetjük fel, így nemcsak a termék előnyök érhetők el rögtön, de a műszaki paraméterek is.

A referenciák feltöltése jelenleg még korai fázisban van. Ezt folyamatosan, szisztematikusan, az ügyfél teljes termék és szolgáltatás spektrumát lekövetve végezzük.

 

KIHÍVÁS A WEBFEJLESZTÉS SORÁN: A WEBÁRUHÁZ ÉS ÚJ WEBOLDAL INTEGRÁCIÓJA

Az egyik legnagyobb kihívást a meglévő webáruház és az új weboldal szerepének összeillesztése jelentette a webfejlesztés során. Ehhez először a webáruházban lévő termékeket kellett ugyanarra a struktúrára átrendeznünk, majd összelinkeltük az egyes termékoldalakat. Tartalmát tekintve a 2 felületet fokozatosan választjuk szét, a webshopban már konkrét termékre vonatkozó információk fognak feltűnni.

Analitikai és riporting oldalról is fontos volt, hogy a webáruház adatait külön tudjuk kezelni a weboldaltól.

Az összes webhely információjának aggregálása nem elégíti ki a teljes üzleti intelligenciának az adat igényét, ezért Google Analytics-ben különválasztottuk a webshopot és a weboldalt, hogy külön tudjuk értékelni, melyik hogyan teljesít:

  • Látjuk az összes webhely adatait egyben is.
  • Önálló nézetet hoztunk létre a weboldalnak, ahol nyomon tudjuk követni az oldal látogatottságát és konverziós pontnak a kapcsolatfelvételt, illetve árajánlatkérést tekintjük.
  • Egyet a webáruháznak, ahol konkrétan e-kereskedelmi célokat, vásárlást mérünk vissza. Az ipari szektorra jellemzően a vásárlások száma alacsony, azonban értékben jelentős megrendelések történnek.

 

TOVÁBBI FELADATOK

Az üzemeltetési fázisra is bőven maradt feladatunk a Neptun Filter-nél: folyamatosan bővítjük a termék- , szolgáltatás- és referenciaoldalakat, illetve szakmai tartalmakkal populáljuk a blogot. Az Ipari Marketing rugalmas WordPress sablonjának köszönhetően azonban könnyen és gyorsan tudjuk változtatni, tesztelni és optimalizálni ezeket.