DeerGarden

A budapesti közterület fenntartás, üzemeltetés és építés területén jelentős szereplő a DeerGarden. A közös munka célja egységes arculat bevezetése valamennyi célcsoport felé.

Együttműködés kezdete

2020

Látogatói forgalom

+950%

A DeerGarden Kft-vel való együttműködésünk elindítása a 2020-as év egyik legátfogóbb projektje volt. A közterület építéssel és fenntartással foglalkozó vállalat szolgáltatásaink szinte teljes spektrumát igénybe vette, és mára a cég marketing tevékenységét teljeskörűen átvettük, üzemeltetjük.

RÖVIDEN A DEERGARDEN-RŐL

A park- és közterület-fenntartásban jól ismert hazai szereplő mind a versenypiacon, mind az önkormányzati szférában. Számos helyen találkozhattunk már a munkájukkal, a nevükhöz fűzödik a Bikás park megújítása, a Pillangó park rekonstrukciója, de olyan közterek tisztántartása is, mint a 7. kerület, Újpest és Újbuda parkjai. Tevékenységük nagy része közösségi fókuszú, azonban a legtöbb lakos számára a tisztaság és a rend sokszor észrevehetetlen. A legkorszerűbb technológiákkal támogatják a faápolási és takarítási folyamataikat, amely valós idejű adatokon alapszik.

DIGITÁLIS MARKETING STRATÉGIAI ALAPOK A DEERGARDEN-NÉL

AUDIT

Első lépésként minden ügyfelünk számára egy átfogó digitális stratégiát készítünk el. Megvizsgáljuk, hogy hol tartanak most az online jelenlétben, mekkora a mozgásterük és mi a jellemző az adott piacra. A közterület fenntartás digitálisan egy alacsony érettségű piacnak tekinthető, kevés meghatározó szereplővel és jellemzően alacsony versennyel egy-egy adott kulcsszóra. Esetenként a legnagyobb szereplők sem rendelkeznek weboldallal, vagy arra kis hangsúlyt fektetnek.

A DeerGarden rendelkezett saját weboldallal, amit azonban a Google nem indexelt, tehát “DeerGarden Kft.”-re keresve sem lehetett megtalálni, csupán úgy, ha valaki direkt a deergarden.hu-ra navigált. Így organikus találatokra sincs lehetőség és adott kulcsszavakra sem lehetett megtalálni a céget (pl. parkfenntartás).

A brand tekintetében egy logó már rendelkezésre állt, de kevésbé közvetítette azt a modern benyomást, ami a közösségi médiához és lakossági kommunikációhoz szükséges.

A kiváló minőségű képek elengedhetetlenek a gördülékeny webfejlesztéshez és tartalomgyártáshoz

Továbbá profi fotók és felvételek már a kezdetektől fogva rendelkezésünkre álltak, ezekről azóta is a vállalat maga gondoskodik. A széles, jó minőségű képállomány jelentősen felgyorsította és megkönnyítette a munkánk.

STRATÉGIAI CÉLOK, BENCHMARK-OK

A DeerGarden elsődleges célja az online jelenléttel a lakossági ismertség növelése és a vállalat professzionalitásának kommunikálása. Bár közvetlenül nem ügyfelük a lakosság, mégis ők élvezik munkájuk gyümölcsét. Az ismertség növeléséhez kiváló platformot adnak a közösségi médiák.

Továbbá kiemelt szempont voltak, hogy az arculat tükrözze a professzionalitást és szolgáltatásaik magas technológiai színvonalát. Saját weboldalukon pedig jól be lehessen mutatni projektjeiket, tevékenységeiket, fejlesztéseiket.

Mivel hazánkban kevés olyan szereplő van az iparágban, akinek az online megjelenése sikeres, a nemzetközi piacon kerestünk benchmarkokat. Olyan nagy parkfenntartó vállalatok és szervezetek online lábnyomát elemeztük ki, akik jelentős bizalmat tudtak kiépíteni és szakmailag is kiváló színvonalat képviselnek. Ilyen például a brit Royal Parks széleskörű lakossági programjaival, erős közösségi-fókuszú értékajánlatával, természetközeli arculatával. A tervezés során egy ehhez hasonló szereplőnek pozícionáltuk a DeerGarden-t a hazai piacon.

 

MARKETING ESZKÖZÖK KIVITELEZÉSE

BRAND ÚJRATERVEZÉSE

A korábbi logó volt az egyetlen arculati elem, amelyek a weboldalon is használt a vállalat, ezért nem okozott nagy veszteséget újratervezni. Az új logó a friss design trendeknek megfelelve készült el, utal a cég nevére és tevékenységére is. A logó mellett egy ún. nagyarculatot is kaptak, amely a vállalat teljes online és offline megjelenését keretbe foglalja. A színvilág kiválóan tükrözi a megbízhatóságot és a szolgáltatás kimagasló minőségét. Ez a formavilág adta az alapot a webdesignhoz is.

Készítettünk egy imázsvideót is, amely a legnagyobb presztízs értékkel rendelkező projekteket mutatja be. A videós tartalmak ereje vitathatatlan, a weboldal legtetején rögtön megragadja a figyelmet, emelett a közösségi médiában is bárhol jól használható.

WEBFEJLESZTÉS

A webdesign-t megelőzően elkészítettük a drótváz tervet (wireframe), azaz az oldal logikai felépítését. A korábbi egyszerű weboldalhoz képest egy komplexebb, informatívabb struktúrát alakítottunk ki, amellyel könnyen lehet navigálni a Deer Garden szolgáltatásai és referenciái között, illetve SEO céljainkat is szolgálja. A menürendszer logikai felépítésére mindig kiemelt hangsúlyt fektetünk, nemzetközi benchmarkokat vizsgálunk, mert alapvetően befolyásolja, hogy a látogatók mennyi időt töltenek el a weboldalon, milyen könnyen találják meg a tartalmat, amit keresnek, illetve meghatározza, hogy a keresőmotorok robotjai milyen képet (indexet) alkotnak a weboldalról.

A kiváló technikai alapokra épült, új weboldal fejlesztését alapos tervezés előzte meg

Ezeket követte a webdesign, a tényleges fejlesztés, a képi és szöveges tartalom előállítása, és a SEO, azaz keresőoptimalizálás. Az új, kiváló technikai alapokra épült weboldalt olyan tartalommal töltöttük fel, amely a releváns kulcsszavakra épül, mint a „parkfenntartás” és „parképítés”.

SOCIAL JELENLÉT MEGALAPOZÁSA

A DeerGarden professzionális digitális lábnyomát az összes releváns platformon elkezdtük kiépíteni. A Google Cégem regisztrációval egy Google kereséssel automatikusan látszódnak az alapvető céginformációk, képek, nyitvatartás, így az érdeklődők minden elsőre fontos információt megkapnak és a profil a cég hitelességét is növeli.

A Google Cégem profil gyorsan elérhető kapcsolati információt biztosít minden közvetlenül a DeerGarden-re kereső számára

Létrehoztunk továbbá egy Facebook, egy Instagram, egy LinkedIn és egy YouTube profilt is. A Facebook biztosítja a legszélesebb lakossági elérést, jó platform a blogok megosztására és az érdeklődők átirányítására a weboldalra. Szintén jó eredményeket mutat a munkaerő toborzásban, több álláshirdetést is publikáltunk a weboldal mellett a Facebook-on is, melyekre releváns jelentkezőktől érkezett pályázat.

Az Instagramon látványosan bemutathatók a gondozott területek, gyönyörű zöldellő parki felületek és modern játszóterek. Készült egy YouTube profil, ahová az egyek projektekről készült drón videók kerülnek fel, illetve a már említett imázsvideó. Ezek jól beágyazhatók social tartalmakba, illetve a blogba is.

 

MARKETING DIVÍZIÓ RENDSZERES ÜZEMELTETÉSE

SZAKMAI ÉS LAKOSSÁGI TARTALMAK A BLOGBAN

A blog feltöltése releváns tartalmakkal egyrészt lehetőséget ad arra, hogy naprakész információkat osszon meg tevékenységeiről a vállalat, másrészt a megfelelő kulcsszavakra készült tartalmak támogatják az oldal keresőben elért helyezését. Csakúgy, mint a legtöbb ügyfelünknél a havi 1-2 cikk gyakoriságot tartjuk célszerűnek, ügyelve arra, hogy minden célcsoport megtalálja a neki releváns tartalmat.

Csakúgy, mint a legtöbb ügyfelünknél a havi 1-2 cikk gyakoriságot tartjuk célszerűnek, ügyelve arra, hogy minden célcsoport megtalálja a neki releváns tartalmat.

A tartalmak témájának tekintetében a DeerGarden által gondozott és épített parkok, közterek, játszótereken keresztül mutatjuk be, hogy mennyire elkötelezettek a közterek tisztán és rendben tartása iránt. A weboldalon a gondozott területek külön menüpontot kaptak, amelyben kerületenként kategorizálva ismertetjük, hogy az adott területen milyen tevékenységek köthetők a DeerGarden-hez. A referenciák kidolgozásánál legfőbb célunk volt betekintést engedni abba, hogy mennyire komplex szolgáltatást jelent a parkok, közterek fenntartása, mennyi munka és szervezés húzódik a a tiszta utcák, üres hulladékgyűjtők mögött.

Fontos szempont volt, hogy szolgáltatásaik professzionalitását is szemléletesen, mégis érthetően illusztráljuk. Kiemelt figyelmet kapott a QTA, valós idejű adatokon alapuló közterület-fenntartó térinformatikai rendszer, bemutatása, illetve a fiatal fák fokozott ápolási igényeire, a fakivágást megelőző szakmai döntésekre történő figyelemfelhívás.

LAKOSSÁGI TARTALMAK A KÖZÖSSÉGI TÉRBEN

A DeerGarden Facebook követőinek száma teljesen organikusan indult növekedésnek. Felelünk a folyamatos tartalmakért és kommunikációért, amely lépésről lépésre építi a cég ismertségét. Nemrég egy edukatív poszt sorozatot indítottunk el, amely vizuálisan és tartalmilag is építi a brandet és megragadja a figyelmet.

RIPORTÁLÁS, LÁTOGATOTTSÁG MÉRÉS

Néhány hónapos közös munka után már jól látszódnak az első eredmények, az organikus látogatottság elindult az új weboldalnak köszönhetően, amit már indexel a Google. A digitális stratégia elkészítése, a szükséges eszközök kivitelezése (arculat, webfejlesztés, social jelenlét) jó pár hónapot felöletek, az eredmény viszont rendkívül látványos.

A célok elérése szempontjából még az út elején tartunk, azonban minden rendelkezésünkre áll, hogy a marketing divízió üzemeltetése során együttműködésünk meghozza a kívánt sikereket.