FAMO

A Famo Kft építő- és bányagépre szerelhető utángyártott szereléket gyárt immáron több, mint 25 éve. A Csepeli Ipari Park-ban lévő cég nem csupán hirdetések miatt fordult hozzánk, hanem mélyreható digitalizációs folyamatokat kért és kapott.

Együttműködés kezdete

2017

Látogatói forgalom

+375%

Bevétel növekedés

+82%

A FAMO professzionális weboldala egy korábbi csapatunk kemény munkáját dicséri, amely 2017-ben készült el. Már akkor világossá vált, hogy olyan magas minőségben készült el az oldal, amellyel a piacot kiválóan ki lehet aknázni, ezért megérte további erőforrásokat csoportosítani a marketingre.

CRM implementálás

Immáron az Ipari Marketing zászlója alatt 2017-ben kezdtük el a közös munkát. A kezdetben a FAMO-nál egész más fejlesztések voltak fókuszban, mint más ügyfeleinknél. Az első 3-4 hónap csupán a CRM rendszer implementálására ment el. Erre azért volt szükség, mert a vállalat operatív folyamatai szűkkeresztmetszetet eredményeztek az értékesítésben. A FAMO felismerte annak a jelentőségét, hogy a promóciós tevékenységgel generált megnövekedett árajánlatkéréseket szervezetileg is menedzselni kell. Erre egy ügyfélkapcsolati rendszer jelentette a megoldást, amely biztosítja, hogy az ajánlatkérések időben feldolgozásra és kiszolgálásra kerülnek, a beérkező érdeklődéseket pedig minden esetben után lehet követni. A rendszer továbbá a gyártási folyamatok szervezését is segíti, mivel pontosan kalkulálhatóvá teszi a mérnöki tervezés és a kivitelezési fázisok optimális időzítését. 

Az értékesítés teljes menetét strukturáltuk, mely során az értékesítési lánc egyes lépéseihez saját felelősöket rendeltünk. A folyamat digitalizációjával standardizáltuk az egyes lépéseket, automatizáltunk bizonyos folyamatokat, így az új alkalmazottak is hamarabb, könnyebben illeszthetők a rendszerbe. Ezen felül minden érintett kollégát megfelelő oktatásban részesítettünk. A CRM rendszer bevezetésével jelentősen növelni tudtuk az értékesítés kiszámíthatóságát és üzembiztosságát, amely elengedhetetlen volt a vállalat életében a stabil növekedéshez.

Kezdődhet a hirdetés

A promóciós és inbound marketing tevékenységeket ügyfélszerzési szándékkal csak ezután kezdtük el. A FAMO promóciós tevékenységeinek karaktere is némileg eltér az ipari vállalatoknál megszokottól. Mivel az értékesített termékek átlagos értéke valamivel alacsonyabb, illetve egészen alacsony értékű alkatrészeket – pl. kopólemezek – is kínál, ezért ezek egy sokkal intenzívebb értékesítés vonnak magukkal. Akár az impulzívabb vásárlások is megfigyelhetők, amelyek teret adnak a direktebb kommunikációra és a rámenős, de ugyanakkor ellenállhatatlan ajánlatoknak. Ebből a szempontból a cég értékesítési modelljében keverednek a B2B és B2C jellegek. A célcsoport is rendkívül vegyes. Ugyanolyan prioritással értékesítenek ipari vállalatok beszerzőinek, mint kotró- és rakodógép tulajdonos magánembereknek.

Ebből adódóan az értékesítési folyamat is eltér. Jellemző a területi képviselőkkel történő értékesítés, akik napi szinten autóval látogatják a partnereket. Az intenzív ügyfélkapcsolat pedig egy kiemelten precíz értékesítési folyamatot követel meg.

A folyamatok megalapozása után indult el a rendszeres tartalomkészítés és a folyamatos közösségi média kommunikáció. Megtörtént a korábbi levelezési listák konszolidációja, szűrése és bevezetésre került a rendszeres hírlevelezés, amelyet adatalapú elemzések követnek. A weboldal termékoldalai az analitikai adatok alapján mára már többkörös optimalizáláson estek át. Illetve folyamatosan frissítjük a termékekről elérhető információkat, specifikációkat a termékfejlesztést lekövetve.

Különleges funkciók a weboldalon

Fontos mérföldkő volt az okos árajánlatkérő megalkotása a weboldalon, amely a géptípus cikkszáma alapján kínálja az érdeklődőknek a hozzá illő termékeket a FAMO készleteiből. Önmagában ez az intelligens applikáció a weboldalon messze meghaladja az iparágban megszokott digitális színvonalat (nemzetközileg is).

A kopásálló lemezek menüpont is külön említést érdemel. A koncepció inspiráló lehet olyan gyártók számára, akik komoly gépparkkal rendelkeznek, melynek kihasználtsága nem 100%-os. Ennek a menüpontnak az értékajánlata eltér a többitől, mivel nem termékértékesítés, hanem bérmunka felajánlás történik az egyes munkafázisok gépi feltételeinek bemutatásával. Bérmunkával növelhető a saját eszközpark kihasználtsága, amely egy kiváló, új bevételi forrást jelentő kiegészítő tevékenység.

Ezen lépések mentén valósítottuk meg a FAMO digitális stratégiáját, melyben fő szerepet játszott a professzionális weboldal megfelelő mennyiségű tartalommal. Az alapkövek letétele tulajdonképpen a legnehezebb lépés, ezután az adatalapú elemzések már vezetik a munkánk, és folyamatosan finomhangolni tudjuk a tartalmakat. A tartalmak rendszeres publikálása és a piaccal történő folyamatos kapcsolattartás jelentik az állandó feladatokat.

Nem elég csak hirdetni

Elégedettséggel tölt el minket, hogy közös munkánkkal kamatoztatni tudtuk a kedvező piaci körülményeket. Természetesen ehhez elengedhetetlen volt, hogy a FAMO időben felismerte a megfelelő üzlet- és szervezetfejlesztések meglépésének jelentősségét és erőforrásokat csoportosított ezek irányába. Fontos szerepet játszott az is, hogy a fizetett Google hirdetéseknek és keresőoptimalizálásnak köszönhetően immáron strukturált formában érkeztek az ajánlatkérések a céghez. Az elmúlt 3 év eredménye az értékesítési csapat fejlődésében is jól visszatükröződik. A beérkező ajánlatkérések olyannyira megnövekedtek, hogy a korábbi 3-hoz képest ma már 5 értékesítési pozícióra van szükség. Ezek az üzleti sikerek nem kizárólag az Ipari Marketing munkáját minősítik, ehhez szükséges egy olyan partner, aki képes beruházásokat indítani és aktiválni, lehet az új raktár, telephely, vagy termelő gép. Illetve fontos lecke, hogy önmagában a sikeres hirdetések nem változtatnak meg egy céget, csak akkor, ha a megnövekedő ajánlatkérésekkel párhuzamos a vállalat más ágai is tartják a lépést. A FAMO kiváló szervezet és telephely fejlesztési munkát végzett az intenzív növekedési időszakban.