INETON (Repét)
25 éves környezetvédelmi és építőipari tapasztalattal a háta mögött, a Repét Kft. 2022-ben teljes metamorfózison esett át: új üzletág bevezetésével a név és a brand megújításra is sor került.
Együttműködés kezdete
2022Egyedileg rajzolt ikon
100+Aloldal
105+Az INETON-ról röviden
Saját iparágában a Repét Kft. jól ismert szereplője a piacnak, felépített szakmai háttérrel. Erre alapozva hozta meg a vállalat azt a döntést, hogy szélesíti szolgáltatásainak körét és egy nagy volumenű zöldmezős beruházás keretén belül létrehozza az elérhető legkorszerűbb technológiával felszerelt beton építőelem gyárát.
A szokványos kivitelezési technológiához képest ez egy teljesen új irányvonalat jelent: az újonnan épülő gyárból szállított előregyártott vasbeton elemek egy gyorsabb, precízebb építési folyamatot tesznek lehetővé. A hatékonyság azonban nemcsak a kivitelezésben jelenik meg: az előregyártás technológiájával a folyamat teljes digitális integrációja valósulhat meg, a tervezéstől az összeszerelésig gyakorlatilag minden pontosan előre tervezhető és nyomon követhetővé válik. Az óriási potenciállal bíró technológiához hasonlóan ambiciózus célok társulnak: modernizálni, hatékonyabbá tenni építőipari folyamatokat hazánkban.
Mindehhez egy kifejezetten kompetitív környezet is társul, komoly iparági szereplőkkel, az online térben is magas belépési korlátokkal.
Ezekkel az adottságokkal vágtunk neki a közös munkának.
Ambiciózus célok hosszú és rövid távon egyaránt
Új brand és technológia piaci bevezetése
Az új üzleti irány komplett arculatváltást indokolt: a korábbi Repét Kft. 2022 év elején INETON Kft-ként született újjá. Az új név és brand alatt egy ismeretlen technológiát egy erősen konzervatív piacra kellett bevezetni, ahol a digitális nyitottság még relatíve alacsony.
Az új arculati elemek az Ipari Marketing csapata számára már adottak voltak. Korábban került kialakításra egy nagyon erős, karakteres brand, az építőiparhoz passzoló stílusjegyekkel és magasan szaturált színekkel, melyhez egy megfelelő webdesignt készítettünk.
Az új brand piaci bevezetésének lépcsőzetes kommunikációja már teljesen a mi feladatunk. Elsődleges cél egy megjelenésében igényes, technológiai szempontból kompetitív, tartalmában a meghatározott valamennyi célcsoport számára informatív oldal készítése volt.
A termékskála és a kapcsolódó szolgáltatások piacosítása a gyár elindulásával hamarosan megkezdődhet: cél egy pionír, szakértői pozíció felépítése, továbbá a potenciális ügyfélkör edukálása a technológiáról, a műszaki gazdasági előnyök bemutatása mellett.
A toborzás online és offline skálázása
Az új üzletág kialakítása jelentős emberi erőforrás igényt is generált, mind a betonelem gyárban, mind a csepeli központban. A HR és marketing közös céljaként a szakipari pionírok weboldalra vonzását és jelentkezésre ösztönzését fogalmaztuk meg, illetve ennek feltételeként a megfelelő munkavállalói értékajánlat kialakítását és kommunikációját.
Távlati cél: rentábilis folyamatos ügyfélszerzés az interneten
Digitális marketing stratégiánk mindig azzal a hosszú távú céllal kerül megfogalmazásra, hogy a – jelen esetben teljesen új – weboldalra releváns forgalmat építsünk ki, majd megfelelő módon konvertálni is tudjuk azt. Releváns forgalom alatt azt is értjük, hogy ügyfeleinkhez a lehető legkevesebb lakossági megkeresés érkezzen be. Célunk, hogy mindezt hosszútávon ROI-pozitívan, gazdaságosan tudjuk üzemeltetni.
Megoldásaink
Új weboldal építése egészen az alapoktól
A komplex célok (munkaerő-toborzás, új üzletág bevezetése és hosszútávon online ügyfélszerzés) egyértelműen egy új weboldal felépítését indokolta.
A frissen kialakítandó weboldal tartalmát, szerkezetét úgy kell megtervezni, hogy hosszú távon a releváns találati oldalakon a legjobb hazai Google helyezéseket érje el a kitűzött niché piacon, azaz technológiailag a legkomolyabb iparági szereplőkkel fel tudja venni a versenyt. Az előkelő Google helyezések megszerzése ugyan rövid távon nem elérhető, de stratégiai jelentőségű cél.
Átlátható struktúra, jó felhasználói élmény
Kiemelten fontos volt továbbá, hogy a tartalmi struktúrát teljesen újragondolva egy olyan honlap szülessen, ami minden célcsoportot egyszerre kiszolgál: tervező, beruházó, kivitelező, munkavállaló. Egyszerű navigációval maximum néhány kattintással elérhető legyen a releváns tartalom minden látogatói csoport számára, jó felhasználói élményt nyújtva. Ehhez a három üzletágat és a karrier oldalt egy-egy főmenübe külön kiemeltük, majd üzletágon belül további almenüpontokat hoztunk létre.
Mobil optimalizált tartalom
Bár már a B2B szektorban is egyre jelentősebb a mobilról érkező forgalom (legtöbb ügyfelünknél azt tapasztaljuk, hogy közel 50-50 arányban érkeznek mobilos és desktop látogatók). Egy mobilon is kiváló, sőt, teljesen mobilra optimalizált felhasználói élményt nyújtó weboldal ma már alapvető fontosságú. Gondoljunk csak arra, hogy gyorsan a telefonunkon a Google keresőbe írva valamit megnyitunk vagy a közösségi médiát böngészve egy szakmailag érdekesnek tűnő hirdetést megnyitunk. Ha a tartalom, amivel itt találkozunk, mobilon nem lesz könnyen fogyasztható, azonnal be is zárjuk, amivel még a Google számára is azt sugalljuk, hogy ez egy rossz élményt nyújtó, irreleváns weboldal.
Ezért helyezünk mindig kiemelt figyelmet a mobil optimalizációra, amellyel ebben a szektorban online komoly versenyelőnyre tehetünk szert. Fontos, hogy a kompetitív piacon felismerjük és kihasználjuk azokat a lehetőségeket, melyekkel a többi szereplő nem él vagy nem erős benne.
Karrier oldal
Emellett kiemelt figyelmet kapott a karrier oldal, ahol az értékajánlat meggyőző kommunikációja mellett az egyes nyitott pozíciók területek szerint szűrhetők: kivitelezés, back office, tervezés, gyártás stb.
A weboldal továbbá magát a jelentkezést is támogatja: minden álláshirdetés után elhelyeztünk egy űrlapot, ahol a jelentkező egyszerűen egy önéletrajz csatolással beadhatja pályázatát. Későbbi elemzések során azonban azt tapasztaltuk, hogy – részben a fizetett social media álláshirdetések miatt – kifejezetten nagy arányban érkezik a karrier oldalakra mobilról a forgalom.
Mivel telefonról az önéletrajz csatolása nem kényelmes, elhelyeztünk egy plusz lépést a jelentkezési folyamatban, hogy egy releváns jelentkezőt se veszítsünk el: kilépési szándékra egy felugró ablakban iratkoztattuk fel az érdeklődőket, így megszerezve az email címüket és a számukra releváns területet is.
Tartalommarketing
Az újdonságokkal szemben tanúsított jellemző bizonytalanságot a piacon edukációs fókusszal igyekszünk csökkenteni. A márka- és technológia ismeretség kialakítása mellett ugyanakkora szerepet élvez az edukáció, a bizonytalanságból adódó ellenállás lebontása. Ezt alapvetően rendszeres és szakmai tartalommarketinggel és a későbbiekben majd PR tevékenységgel biztosítjuk.
Employer Branding és toborzás
Az Employer Branding-hez és toborzáshoz kapcsolódó legfontosabb feladatunk a gyorsan skálázódó toborzási rendszer jelöltekkel való feltöltése volt. Mint újonnan bevezetett márka, az INETON még a munkaerőpiacon is ismeretlen név volt, ami egyrészt kihívást jelentett, másrészt alkalmat is adott a fiatalos brand kialakítására.
A megfelelő toborzási kampány indításához szükséges feltétel volt:
- egy támogató tartalommal bőségesen feltöltött, megfelelő funkciókkal ellátott karrier portálra,
- a munkavállalói értékajánlat kidolgozására,
- szakterületenként a megfelelő karrier platformok azonosítására,
- a funnel (marketing tölcsér) és kampánystruktúra kidolgozására,
- konverzió támogatására,
- mérés, analitika és riportálás biztosítására.
Munkavállalói értékajánlat kidolgozása
Az Employer Brandinget az egyszerű hirdetéseken túlmutató keretrendszerrel közelítettük meg. Komplett koncepciónk egy olyan munkavállalói értékajánlat kidolgozását tartalmazta, ami kitért minden munkavállalói csoport különböző motivációs szintjére: kompenzáció, karrier lehetőségek, technikai előnyök, vállalati kultúra. A kommunikációnkat a különböző motivációs szintekre építve célunk az volt, hogy az INETON ki tudjon tűnni a régi vonalas építőiparos toborzási gyakorlatból és olyan munkavállalókat tudjon bevonzani, akik nyitottak az innovációra, tanulásra és változásra.
Professzionális jelenlét a szociális médiában
A rendszeres, aktív jelenlét a social médiában a B2B szektorban gyakran a toborzási célok miatt elengedhetetlen. Fontos, hogy egy élő közösség, dinamikus vállalat képét keltsük magunkról. Ehhez egy rugalmasan felhasználható poszt sablont hozunk létre, mellyel gyorsan és egyszerűen egyedi grafikát tudunk gyártani bármely témához.
Fizetett hirdetések
A standard karrier portálokon történő megjelenéseken túl a tölcsért Facebook és Google Search hirdetésekkel töltöttük fel. Egy rövid, de hatékony funnelt állítottunk fel: a fizetett hirdetésről vagy karrier portálokról érkezőket a releváns pozíció leírására tereltük, majd az oldallátogatókat Display hirdetéssel céloztuk vissza. A remarketing hirdetéseink már a másodlagos, konverziót még inkább ösztönző üzeneteket tartalmazták. Illetve az oldalt elhagyóknak megjelent a már korábban említett feliratkoztató popup.
A toborzás támogatására elhelyezésre került az építkezés helyszínén molinó, ami a közeljövőben itt megnyíló munkahelyekre hívta fel a figyelmet.
Eredmények
Weboldal
Csupán a technológiai frissítésnek és jelentős tartalomnak köszönhetően a weboldal organikus forgalma a gyakorlatilag elenyésző szintről egy stabil szintet ért el, fizetett hirdetésekkel pedig további jelentős mennyiségű forgalmat tudtunk a weboldalra terelni.
Bár rövid távon még nem volt cél, de a weboldalról már most érkeztek üzleti érdeklődők is.
Toborzás
A toborzási kampány körülbelül szeptemberben érte el a csúcsát. Az egyes elemeket folyamatosan figyeltük és optimalizáltuk, mellyel elértük azt, hogy a büdzsét skálázva egyre olcsóbban tudtunk releváns jelölteket csatornázni a HR felé.
A toborzási kampány annyira jól sikerült, hogy már a gyár indulása előtt jelentős állomány várta a munkába állást, így 2022 őszén a kampányt takarék lángra állítottuk.
Google helyezések
Megfelelő technikai háttérrel és jól átgondolt tartalom gyártással már most olyan releváns kulcsszavakra ért el előkelő helyezést az INETON.com, mint a betonelemgyártás vagy előregyártott vasbeton elemek. Rövid távon egy ennyire kompetitív piacon, ezek abszolút bíztató eredménynek tekinthetők.
Social média jelenlét
A gyakorlatilag nem létező közösségi média jelenlétből a folyamatos tartalom gyártással egy állandó széles elérést sikerült kiépíteni.
Jövőbeni célok
A közös munkában még az út elején tartunk, de már most nagyon biztatóak az első eredmények. Az új weboldal kialakítása lehetőséget adott nekünk arra, hogy egy rugalmas, kiváló technikai alapokra helyezett, jó felhasználói élményt nyújtó keretrendszert alakítsunk ki, ami hosszú távon rengeteg előnyt és kiaknázható potenciált rejt. A jövőben első sorban az organikus jelenlét építése, organikus ügyfélszerzésre koncentrálunk majd rendszeres és jól átgondolt tartalom gyártással, tovább építjük a márkaismertséget PR megjelenésekkel és célunk a technológiát videós tartalmakkal is bemutatni.