Kleanlabs
A KleanLabs-et méltán tartjuk az egyik legérdekesebb és legsikeresebb referenciánkként számon. Első ügyfelünk, a Hűtőépítő Kft. saját márkája, mely alatt tisztatéri ajtókat, anyagátadókat és egyéb speciális termékeket értékesít a nemzetközi piacon.
Együttműködés kezdete
2017Látogatói forgalom
+100%Bevétel növekedés
+100%A KleanLabs-et méltán tartjuk az egyik legérdekesebb és legsikeresebb referenciánkként számon. Első ügyfelünk, a Hűtőépítő Kft. saját márkája, mely alatt tisztatéri ajtókat, anyagátadókat és egyéb speciális termékeket értékesít. A Hűtőépítőről szóló referenciánkban részletesen beszámoltunk arról, hogy miért volt szükség egy teljesen új márka kidolgozására ahhoz, hogy a nemzetközi piacon is a termékhez méltóan nívós branddel tudjon értékesíteni. Most a KleanLabs márka építésének az útját mutatjuk be a kezdetektől az érett szakaszig.
A KleanLabs termékek tulajdonképpen már 2014-ben rendelkezésre álltak, amikor megismertük a vállalat vezetőit, illetve a Hűtőépítő is már egy profi arculattal rendelkezett, amely kiépítésében egy korábbi csapattal szintén részt vettünk. A termékekben rejlő potenciált már akkor felismertük, hogy a nemzetközi piacon nemcsak megállnák a helyüket, de gondos kialakításuk miatt magasra pozicionálhatóak. Ekkor még a Pharma Clean márkanév alatt futottak, amely azonban jelentősen lekorlátozta a megszólított felhasználók körét a gyógyszeriparra.
Névválasztás
A Pharma Clean név és kezdeti fázisban lévő márka mögött nem állt tudatos marketing stratégia, amely jól látható az erősen behatároló névválasztásból is. Mivel a termékcsaládba nem voltak tudatosan befektetett erőforrások, ezért érdemes volt egy teljesen új név alá felépíteni egy új márkát.
A névválasztási folyamat óriási kihívásokat tartogatott magában. Egy jó márkanévnél elengedhetetlen, hogy:
- ne emlékeztessen a konkurenciára,
- egyedi legyen és védjegyezhető,
- segítse a vásárlói asszociációt a termékkategóriára, jól érthető legyen,
- a domain név legyen elérhető.
Ezen komplex keretrendszernek kellett megfelelnie a tökéletes névnek, amely megtalálása egy hosszadalmas folyamatot eredményezett, melynek a végén megszületett a ma már komoly digitális jelenléttel rendelkező KleanLabs. Csak ezután került kialakításra a teljes professzionális arculat, mely során figyeltünk arra, hogy kellő karakterrel bírjon és egy minőségi, prémium termékként lehessen pozicionálni. A nemzetközi piacon számos versenytárs hasonló arculattal van jelen, ezért kiemelt szempont volt, hogy egy ettől eltérő márkát hozzunk létre.
Piac szondázás
Következő lépésben a saját weboldal fejlesztésére került sor. Óvatos megközelítést alkalmaztunk és először létrehoztunk egy MVP (minimum viable product) weboldalt, azaz a legkevesebb erőforrásból előállítható weboldalt. Megfontolt lépésekkel teszteltük a piacot, fizetett hirdetésekkel próbálkoztunk, melyek rávilágítottak arra, hogy van piaci potenciál a termékcsaládban. Az MVP-től nem várható üzleti megtérülés, arra szolgál, hogy pozitív visszacsatolást kaphatunk a piactól, amely iránymutatásként szolgál a következő üzleti lépésre: egy professzionális weboldal elkészítésére.
Professzionális weboldal
Az új weboldal rengeteg előkészítési munkát követelt meg. Létrehoztunk egy könnyen átlátható termékstruktúrát, edukatív blogokat írtunk, kidolgoztuk a vállalat piac felé közvetített üzeneteit. A termékcsalád saját katalógusát is mi készítettük. 2019-re ezen háttérmunkák gyümölcseként született meg a KleanLabs weboldal.
2020-ban azonban már indokolt volt egy jelentős, második körös átalakítás konkrétan a tisztatéri anyagátadó termékcsaláddal a fókuszban, ugyanis a KleanLabs anyagátadók a termékcsalád legjobban teljesítő terméke. Minden modell 2D CAD műszaki rajzát rendelkezésünkre állította a vállalat, amelyekből mutatós 3D renderképeket építettünk. Ezek a képek nem felelnek meg gyártható modelleknek, de kiválóan tükrözik a termékek valós megjelenését, ezért marketing célokra tökéletesen alkalmazhatók. Fontos lépés volt, hogy a weboldalra felkerült egy komplex táblázat, mely az egyes tisztatéri anyagátadók modelleit hasonlítja össze műszaki adatok alapján, ezzel segítve a vásárlók eligazodását az egyes terméktípusok között. A műszaki specifikációk továbbá külön letölthetők a honlapról.
Kiemelkedő helyezések a Google-ben
Az elért eredmények nem ok nélkül töltenek el minket büszkeséggel. A globális piacon tisztatéri anyagátadó kulcsszóra (clean room pass box) organikusan az első helyet foglaljuk el. Ezt az előkelő helyezést a Clean Room Technologies szakmai oldalra kihelyezett publikációnk érte el, amely pontosan ezt a célt szolgálta. Új márkával és új weboldallal hosszú időbe telik piacot és látogatói forgalmat elérni, ezért egy már a szakmában elismert és nagy látogatottságú weboldal hátán elhelyezett publikációnkkal, keresztlinkelésekkel erősítettük a KleanLabs domaint és márkanevet. Az együttműködés a mai napig kölcsönösen előnyös mindkét fél számára. A Clean Room Technologies elérése is folyamatosan növekszik és több saját cikkükben átvették a KleanLabs professzionális képet, illetve támaszkodnak az általunk előállított szakmai tartalmakra, így egy kifejezetten erős, professzionális pozícióval rendelkezünk egy nemzetközileg elismert szakmai portálon.
A KleanLabs saját weboldalára irányított forgalom egy nagyon tudatos hirdetésmenedzsment eredménye, melyben fizetett hirdetésekre támaszkodunk. 2,5-3 éves távlatban globálisan egy olyan erős pozíciót sikerült felépítenünk, amely az előkelő organikus helyezésekkel egy stabil, rendkívül versenyképes online jelenlétet eredményez. Galériánk elemeivel is gyakran találkozni a Google képtalálatok között. Természetesen a marketing célok elérése üzleti sikereket is magával von, 2020-ban a vállalat árbevételének jelentős része származik exportból. A hosszú távú üzleti célok is elsősorban ennek a tovább növelésére koncentrálnak.