Mitsubishi Electric Hungary

A globális vállalat csúcsminőségű ipari automatizációs termékeinek Magyarországon is jelentős piaci versennyel kell szembenéznie. Igazi kihívás volt számunkra egy multi, szilárd folyamataiba beintegrálódva növelni a vállalat hazai ismertségét.

Együttműködés kezdete

2022

Hazai képviselet

9 fő

PR cikkek

3 db

Első igazi multinacionális ügyfelünkként a Mitsubishi Electric Hungary marketing aktivitásainak menedzsmentje, méltó kihívást jelentett csapatunk számára. Alapvetően rugalmas modellünk lehetővé teszi, hogy ügyfeleink meglévő folyamataihoz alkalmazkodjunk, ám ez egy multi esetében egészen más szinten valósul meg. A globális vállalatba mélyen integrálódva felelünk ma már a hazai fiókiroda folyamatos piaci kommunikációjáért, a tartalomgyártásért, a PR megjelenésekért és a képzések népszerűsítéséért.

A Mitsubishi Electric Hungary-ről röviden

A Mitsubishi Electric Hungary 2015 óta ​​egy kisebb értékesítési irodával és magasan képzett mérnökökkel segítik az eszközök implementálását a magyarországi ügyfélkör részére. Többek között olyan termékekkel vannak jelen a piacon, mint az ipari robotok (ipari robotkarok, kollaboratív és SCARA robotok), illetve a gyártás-automatizáláshoz szükséges különböző hardveres és szoftveres megoldások (szervó motorok, PLC vezérlők, peremhálózati ipari számítógépek). A Mitsubishi Electric értékajánlatának lényege, hogy egy gyártóként képes beszállítani a gyártás-automatizálásához szükséges termékeket, berendezéseket.

Amikor a kiváló adottságok kihívást jelentenek

A vállalat alapvető stratégiai irányai központilag kerülnek meghatározásra, a globális marketinget is egy külön dedikált központ irányítja, amely a leányvállalatok számára biztosítja a szükséges eszközöket. Ez egyrészről óriási segítség egy induló iroda számára, másrészről kihívás is, mivel nagyon szűk a mozgástér, amivel a magyar értékesítés élhet. Olyan limitációkkal kellett szembenézni, mint például a központilag meghatározott weboldal adott struktúrával (technológiai korlátokkal, lokalizációs korlátokkal, hosszú fejlesztési roadmap-el), a kommunikációhoz szükséges jóváhagyás és a sok irányba történő szinkronizálás szükségessége.

A célok

A közös munka megkezdése során elvégzett stratégiai kutatásunk során az iparban abszolút kiemelkedő piaci versenyt tapasztaltunk a gyárautomatizálás területén. Ebből adódóan elsődleges célunk az volt, hogy általánosan ismert szereplőként megszilárdítsuk a márkát a piacon, így minden gyárautomatizálás területén érdekelt hazai döntéshozó lehetséges opcióként ismerje. Csapatunknak egy olyan stratégiát kellett kidolgoznia, ami a korlátozott technikai és üzleti adottságok mellett is masszív piaci elérést generál, emellett pedig egyértelmű cél a releváns üzletszerzés elősegítése az interneten.

Megoldásaink

Rendszeres, magas hozzáadott értékű tartalomgyártás

A magas hozzáadott értékű tartalmakban óriási lehetőséget láttunk, természetesen a megfelelő kulcsszavakra optimalizálva. A korlátozott keretek miatt először LinkedIn publikációkat készítettünk, majd a weboldalon is adottá váltak a technikai keretek a blogoláshoz: regionális pilot projekt keretében kialakítottunk egy korlátozott funkcionalitással bíró, de alapvetően azért jól használható blog felületet. Az itt publikált tartalmak az alábbi módon készülnek:

  • globális tartalmak fordítása és lokalizálása,
  • helyi aktualitások kommunikálása,
  • eredeti szakmai tartalmak írása.

A globális tartalmak átültetésénél kiemelt figyelmet fordítunk a tartalmak lokalizálására, a vállalat mérnökeivel szorosan együtt dolgozva formáljuk a cikkeket a helyi piac sajátosságaira. Így nemcsak szakmailag magas minőségű, de releváns tartalmat teszünk közzé.

PR megjelenések

A kiváló minőségű tartalmak disztribúciójára és a márkaismertség növelésére egyszerre alkalmasak a rendszeres PR megjelenések. Egyrészt olyan nieche szakmai magazinokban jelentek már meg cikkeink, mint a Műszaki Magazin és a GyártásTrend, másrészt a II. Magyar Ipari Célgép Nagydíj kiemelt támogatójaként esemény szponzorációs eszközzel is éltünk, mint a PLC programozói Neumann Verseny. Fontosnak tartjuk, hogy a célpiac ott találkozzon a Mitsubishi Electric termékekkel, ahol nyitott rá, így megjelenéseinknél kevésbé az elérés a fontos mérőszám, sokkal inkább a megfelelő közönségnek jól megfogalmazott releváns üzenet játssza a főszerepet.

2022. augusztus-szeptemberi brand kampányunk imázs videója

Video formátum kapitalizálása

A szakmai tartalmak videós formátumban – a gyártás extra költsége miatt – még kevésbé gyakoriak. A lehetőséget felismerve rendszeres szakmai videók publikálásába kezdtünk, mind könnyedebb, a termékeket bemutató, mind mély, szakmai témákban.

A videós tartalmak, univerzális felhasználhatóságuk miatt kapnak külön fókuszt. Kiváló eszköz figyelemfelkeltésre, megtartásra, illetve az egyre növekvő videós keresések is kiaknázhatóak velük.

Rendszeres social média és hírlevél kommunikáció

A 9 fős, elsősorban mérnökökből és értékesítési szakértőkből álló helyi képviselet számára igazi kihívást jelentett a piac felé történő folyamatos kommunikáció biztosítása. Alapvetően ez volt a vállalat életében a legszűkebb keresztmetszet, amit szinte azonnal át is vettünk. Rendszeresen teszünk közzé tartalmakat a LinkedIn-en, Facebook-on és havonta egy szakmai hírlevelet is készítünk. A kommunikáció globális és lokális tartalmak egyvelege, ami minden esetben központi jóváhagyáson esik át.

A rendszeres kommunikáció hatása egyértelműen látszik az elérési statisztikákból. Mióta a Mitsubishi Electric rendszeresen tesz közzé tartalmat a Facebook-on, az elérése és a Facebook oldal látogatóinak száma is stabilan épül. Már fél év távlatában is látható, hogy kialakult egy stabil elérés organikusan.

A szakmai tartalmakon kívül a képzések népszerűsítése is a szociális médián és hírleveleinken keresztül történik, itt azonban már gyakran élünk a fizetett hirdetések eszközével is. A fenti statisztikán ennek az eredménye látható: fizetett hirdetéssel sokkal több potenciális érdeklődőhöz tudjuk eljuttatni a Mitsubishi Electric képzéseit, amelyek folyamatosan megtelnek jelentkezőkkel.

Google Ads hirdetések

Korlátozott büdzsé mellett is jelentős piaci részesedést sikerült szereznünk több részpiacon is Google Search hirdetéseinkkel, ezzel biztosítva, hogy a releváns keresők biztosan találkoznak a Mitsubishi Electric megoldásaival. Főleg kiemelt iparági verseny mellett, mint amilyet itt is tapasztalunk, kifejezetten fontos, hogy monitorozzuk a versenytársak hirdetési stratégiáját és az adott büdzséből a lehető legjobb eredményt érjük el.

Mindez csak a kezdet

Bár a Mitsubishi Electric Hungary-val folytatott közös munkánknak még csak a kezdetén járunk, már most nagyon biztató eredményeket sikerült elérnünk. A blog kialakításával a weboldal organikus forgalma stabilan épül, ami kifejezetten fontos egy ennyire kompetitív piacon.

A weboldal oldalmegtekintéseiben növekvő trend fedezhető fel

A weboldal oldalmegtekintéseiben növekvő trend fedezhető fel

A PR megjelenésekkel és szociális média kommunikációval sikerült növelni az elérést és a márkaismertséget. Ma már a legtöbb iparági döntéshozó a Mitsubishi megoldásaival is találkozik egy-egy beszerzési döntés meghozása előtt, ami a megnövekedett érdeklődők számán érződik. A meggyőző első eredmények után a közös munkát a továbbiakban is nagy lendülettel folytatjuk és izgatottan várjuk a további eredményeket.