
Az online marketing fontos, de csak tudatosan felépítve működik
A 2010-es évek óta meghatározó trend a direct from manufacturer értékesítés, ami közvetlenül a gyártótól való rendelést jelenti. Az internet kínálta lehetőségek egyre inkább felruházzák a fogyasztót olyan adottságokkal, amelyekre eddig nem volt precedens. Ma már egyenesen a gyártó weboldalán rendelhetik meg egyedi igényeikre szabott termékeiket a kiskereskedelmi árrést teljesen kikerülve. Így nemcsak kényelmi, de gazdasági szempontból is jobban megéri a gyártótól rendelni, nem csoda, hogy számos iparágban meghatározó irányzattá vált.
De nemcsak a fogyasztók változnak és lesznek egyre edukáltabbak, hanem a vállalati döntéshozók körében is megfigyelhető egy generációváltás. Az X generációs vezetők háttérbe vonulásával teret adnak az Y generációnak, akik életének jelentős része már a digitális térben zajlik. Számukra már nem az üzletkötőtől származó információk vagy többletszolgáltatások jelentik a hozzáadott értéket, hanem a gyors, transzparens és interaktív online kommunikáció és a személyre szabható szolgáltatások.