B2B marketing stratégia

Átfogó B2B marketing stratégia tervezése – elsősorban – az online jelenléthez meghatározott üzleti célok mentén a meglévő eszközöket figyelembe véve.

Mit tartalmaz a B2B marketing stratégia?

Kutatási munkánk keretében részletes elemzést készítünk a már meglévő online tartalmaidról, az iparági konkurensekről és azonosítjuk azokat a kulcsfontosságú összefüggéseket, amelyek alapján beazonosítjuk, hogy milyen platformok felé érdemes erőforrásaidat csoportosítani a maximális megtérülés érdekében. A B2B marketing stratégia elkészítésére a közös munka nulladik lépéseként tekintünk. Ez kell ahhoz, hogy a továbbiakban egy strukturált keretbe foglaljuk az összes marketing tevékenységet, melyek eredményessége a meghatározott mutatók alapján jól mérhető.

Miért van szükség B2B marketing stratégiára?

Szerintünk a jó B2B marketing stratégia elengedhetetlen, mert irányt mutat a marketinghez kapcsolódó beruházási döntésekhez. A termékskála alapján szükséges ismerni valamennyi részpiacot, a piacokon uralkodó versenyhelyzetet, a konkurensek aktivitásait, az online piac méretét. Ezek alapján lehet megfelelő kommunikációs irányvonalat kijelölni, kiválasztani a csatornákat és marketing eszközöket, valamint meghatározni a célokhoz illeszkedő költségvetést.

B2B marketing stratégia

Az online marketing fontos, de csak tudatosan felépítve működik

A 2010-es évek óta meghatározó trend a direct from manufacturer értékesítés, ami közvetlenül a gyártótól való rendelést jelenti. Az internet kínálta lehetőségek egyre inkább felruházzák a fogyasztót olyan adottságokkal, amelyekre eddig nem volt precedens. Ma már egyenesen a gyártó weboldalán rendelhetik meg egyedi igényeikre szabott termékeiket a kiskereskedelmi árrést teljesen kikerülve. Így nemcsak kényelmi, de gazdasági szempontból is jobban megéri a gyártótól rendelni, nem csoda, hogy számos iparágban meghatározó irányzattá vált.

De nemcsak a fogyasztók változnak és lesznek egyre edukáltabbak, hanem a vállalati döntéshozók körében is megfigyelhető egy generációváltás. Az X generációs vezetők háttérbe vonulásával teret adnak az Y generációnak, akik életének jelentős része már a digitális térben zajlik. Számukra már nem az üzletkötőtől származó információk vagy többletszolgáltatások jelentik a hozzáadott értéket, hanem a gyors, transzparens és interaktív online kommunikáció és a személyre szabható szolgáltatások.

Kapcsolódó cikkek

Mit tartalmazzon egy profi B2B marketing stratégia, iparos cégek esetében?

Mit tartalmazzon egy profi B2B marketing stratégia, iparos cégek esetében?

Az üzleti tervezéssel kapcsolatban számos mondást fel szoktak emlegetni az emberi tervezés hiábavalóságáról. Mégis, amikor komolyra fordul a szó, akkor valójában mindenki egyetért abban, hogy hosszú távú, stratégiai elköteleződést csak megfontolt és alapos tervezés nyomán szabad felvállalni. Nincs ez másként az ipari marketing világában sem.

Így segíti iparos vállalkozásod egy specialista B2B marketing ügynökség

Így segíti iparos vállalkozásod egy specialista B2B marketing ügynökség

A hazai ipari gyakorlatban még öt éve is egy jó telefonkönyv és a hazai, illetve nemzetközi szakvásárok szorgos látogatása jelentette a B2B marketinget. Nem kis részben a Covid hatására, ma már egészen más a piac valósága. Amúgy is ebbe az irányba mutattak a nemzetközi trendek, de a járványhelyzet, majd az ellátási láncokban fellépő nehézségek nyomán radikálisan megnőtt az online jelenlét fontossága a B2B-, sőt azon belül az iparos üzletmenetben is.