Több tízezer ipari vállalkozás működik Magyarországon, amelyek hosszú távon csak akkor maradhatnak fenn, ha a termelésben és a marketingben is hatékonyak. Az ipari cégek B2B marketingje speciális terület, jelentősen eltér a hagyományos ügynökségi modelltől – de szerintünk egyáltalán nem megoldhatatlan feladat. Ezt mutatjuk be a Kürt Akadémia B2B marketing – Tudatosság, üzleti fókusz, stratégiai szemlélet képzésén, amelyen az Ipari Marketing csapata is aktívan közreműködik.
Miért különleges dolog a B2B marketingképzés?
“Leginkább azért, mert eddig nem nagyon volt ilyen – állítja Kiss-Simon Máté, az Ipari Marketing ügynökség társalapítója, aki maga is előadást tart a képzés során. – A B2B marketing ipari területe néhány száz főt foglalkoztat a hazai piacon. Ehhez képest van sok tízezer olyan magyar vállalkozás, amely valamit gyárt, műszaki tervezéssel vagy kereskedett termékek telepítésével, beépítésével teremt műszaki hozzáadott értéket. Számukra fontos lenne a hatékony marketing, de a klasszikus ügynökségi modell nem minden esetben kompatibilis az igényeikkel.”

Kiss-Simon Máté, szenior B2B marketing-tanácsadó, az Ipari Marketing társalapítója
“Az ipari cégek a műszaki szemléletmód miatt másfajta megközelítést igényelnek. A tartalomnak mélynek, műszakilag pontosnak és szakmailag megkérdőjelezhetetlennek kell lennie. Egy ipari gyártónál nem fér bele, hogy félig átgondolt cikk vagy pusztán SEO miatt írt bejegyzés készüljön, még akkor sem, ha az online marketing szempontokból eredményes lenne, a műszaki világban ez értelmezhetetlen. Minden esetben releváns, szakmai oldalról is megkérdőjelezhetetlen tartalmat kell előállítani.
Ehhez meg kell érteni minden egyes cég termékét, szolgáltatását, szakmailag is el kell mélyülni bennük, és a téma szakértőjévé kell válni. Nem könnyű feladat, de éppen ezért van szükség erre a képzésre: szeretnénk megmutatni az ipari vállalkozásoknak, hogy az igényeik teljesíthetők.”
A B2B edukációt hivatásunknak tekintjük
Az Ipari Marketingnél alapításunk óta hivatásunknak tekintjük a B2B edukációt, képzést, hogy az ipari vállalkozások minél szélesebb körével ismertessük meg a marketingben rejlő lehetőségeket.
“Az Ipari Marketinget mi hosszú távú befektetésnek tekintjük. Alapítótársammal, Jogg Balázzsal már 2019-ben arról beszélgettünk, hogy a B2B szakmát edukációval és evangelizációval kell építenünk itthon, és ez hatványozottan igaz az ipari marketingre, mint részterületre.
Éppen ezért vettem örömmel, hogy Nagy Andrea megszervezte a B2B marketingképzést, ahol én is megoszthatom az ipari szektor képviselőivel a tapasztalatainkat. A Kürt Akadémia az egyik legjobb platform erre.”
Kinek szól a Kürt Akadémia B2B marketingképzése?
A képzést azoknak ajánljuk, akik a B2B szektorban dolgoznak, és nem csillogó-villogó reklámkampányokat szeretnének, hanem működő leadgenerálást, értelmezhető megtérülést és üzleti összhangot a sales-szel, gondosan megtervezett stratégiát követve.
Az itt átadott tudásanyag és marketingszemléleti változtatás KKV–tulajdonosok és C-level vezetők, nagyvállalati értékesítési vezetők, marketingmenedzserek és szakemberek munkáját teszi tudatosabbá, szervezhetőbbé és eredményesebbé.
Ezekre a kérdésekre kapsz választ a B2B marketingképzésen
- Hogy néz ki egy valóban működő B2B marketingstratégia?
- Hogyan teremthetünk valódi összhangot sales és marketing között?
- Milyen eszközökkel érhetők el a döntéshozók és az új ügyfelek, ha a piac szűk és nehezen mozdul?
- Hogyan lesz az adatvezérelt gondolkodás kampánytervezésből valós üzleti eredmény?
- Hogyan építsünk hiteles B2B kommunikációt tartalommal, PR-ral olyankor, ha minden körülmény kedvező, és olyankor, ha válsághelyzet van?
A képzés előadói
A szervezők törekedtek arra, hogy a képzés előadói területeik ismert és elismert képviselői legyenek. Előadásaikkal a lehető legátfogóbb és a mai gazdasági helyzetet ismerő megoldásokat mutassanak be a B2B marketing lehetőségeiről.

Nagy Andrea
a döntéshozók hatékony megszólítása
A képzés szakmai vezetője, Nagy Andrea bemutatja, hogyan szólíthatók meg a B2B döntéshozók hatékonyan. Szemlélete a Product–Process–Communication, mellyel még szűkös költségvetés mellett is eredményeket lehet elérni. Andrea gyakorlati példákon mutatja be, hogyan hangolható össze a sales és a marketing, mindezt pedig hogyan támogatja az adatalapú tervezés.

Kiss-Simon Máté
mindennapi marketing gyakorlat KKV-knak
Kiss-Simon Máté marketing-tanácsadó, az Ipari Marketing B2B ügynökség vezetője. Előadásában egy valós, hazai, gyöngyösi példán keresztül vezeti le, hogyan lett egy egyszerű kulcsszókutatásból stratégiai gondolkodás, majd komplex ipari termékfejlesztés, végül pedig egy exportképes tisztatéri mobil konténer. Ezen kívül a hazai KKV-k jellemző marketing-averziójáról és a tudatos marketingépítésről szóló benchmarkokkal segíti a résztvevőket saját vállalkozásuk fejlesztésében.

Losonczi Balázs
az adatvezérelt kommunikáció útja a leadtől a szerződésig
A Pentacom ügynökség vezetőjének előadásában az adatvezérelt kommunikáció, mint a B2B kampányok motorja szerepel. Segítségével az érdeklődésből valódi (és értékes!) vásárló lesz. Az előadáson a marketingstratégia tervezésének és mérésének kritikus pontjai, a B2B platformok sajátosságai és a kampánymegtérülés is szerepet kap, melyek ismeretében a résztvevők sikeres, hatékony és mérhető online jelenlétet érhetnek el a B2B világban.

Dr. Szabados Krisztián
bátor kommunikáció, főleg krízis esetén
A Flow PR vezetője tartalomról, PR-ről és válságkommunikációról tart előadást, a B2B-világ jellemzői szerint. Előadásának fókusza a vállalati hírnév, a kríziskommunikáció kezelése és a márka, mint erőforrás tudatos alakítása. A résztvevők így megtanulhatnak bátrabban és tudatosabban kommunikálni, hiteles és értékadó tartalmakat létrehozni, amelyek majd üzleti kapcsolatokat generálnak.
Miért érdemes részt venni a képzésen?
A képzés során nemcsak a B2B marketing különlegességeit járják körül az előadók, hanem akár már másnap alkalmazható gyakorlati tanácsokat is adnak.
Szó lesz többek között arról, hogy:
- Egy ipari vállalat milyen szempontok vizsgálatával találhat marketinges partnert hosszú távra.
- Milyen a marketinges gondolkodás.
- Miben különbözik az ipari szereplők marketingjéhez szükséges szemléletmód a “hétköznapi” B2C marketingtől.
- Milyen rövid- vagy középtávú üzleti-piaci eredmények várhatóak el tudatos, jól szervezett marketinggel.
Időpont és helyszín
A Kürt Akadémia “B2B marketing – Tudatosság, üzleti fókusz, stratégiai szemlélet” képzését
- 2025. október 15-én
- az STRT oktatótermében, Budapesten, a II. kerület Lövőház utca 39. szám alatt tartják.
A képzésre regisztrálni a Kürt Akadémia honlapján lehet.