Az ipar munkaerő-igényére törvényszerűen csak lassan tud választ adni az egyetemi képzés. A Formula Student, illetve amerikai eredetije, a Formula SAE azonban évtizedek óta építi a közvetlen összeköttetést hallgatók és leendő munkaadóik között, tehát a megnövekedett mérnökigényre kész válasz. Így hiába meglehetősen költséges, mégis nagyon népszerű formája a gyakorlati képzésnek. Ráadásul már évek óta nem…
Blog
Nemzetközileg sikeres B2B cégek, akiktől érdemes ellesni a marketinget
Amikor egy-egy ügyfelünk digitális stratégiáját alkotjuk, első lépésben mindig azonosítjuk azon cégeket az adott szegmensben, melyek marketing tevékenysége benchmarknak tekinthető az adott piacon. Ebben a cikkünkben olyan cégek marketing tevékenységeit elemezzük az Ipari Marketing által kialakított szempontrendszer szerint, akik a B2B ipari szegmensben abszolút kiemelkedő marketing tevékenységgel rendelkeznek. Tanuljunk a profiktól! Az Ipari Marketing digitális…
Mire figyeljünk egy professzionális iparos, műszaki SEO cikknél 2022-ben?
A sikeres tartalommarketing jól támogatható megtervezett, kulcsszavakra épített, rendszeres SEO cikkekkel. Ez az ipari szektorban sincs másképp. Sőt, egy professzionális, edukatív blog nemcsak keresőoptimalizálási, hanem fontos bizalomépítési célokat is szolgálhat. Miért is írunk erről? Ha a content marketingre építünk marketingünk során,nem csupán az olvasóknak készítjük a webes tartalmat, a Google szempontjai alapján is értékesnek kell…
Miért van szüksége ipari szereplőknek kulcsszókutatásra?
Ipari szemüvegen keresztül mutatjuk be, hogy mi a kulcsszókutatás és miért kell az ipari vállalatoknak ezzel foglalkozni. Nem utolsó sorban fényt derítünk arra is, hogy az ipari beszerzés átalakulásának milyen folyamatai vezettek el oda, hogy ma már szinte megkerülhetetlen a SEO, azaz keresőoptimalizálás, és a rendszeres content marketing, azaz szakmai szövegírás, blogolás. Nem célunk, hogy…
Hogyan indulhat el ipari vállalkozásod az online marketinggel 2 hét alatt?
Így 2021-ben már az ipari vállalkozások is felismerik, hogy az értékesítés jelene és jövője az online térben van. Egy éve nincsenek nemzetközi iparági expo-k, és az utazó értékesítőknek, ügynökök is nehezebb érvényesülnek, mint korábban. Ha az ügyfél, a beszerző, vagy a tervező rákeres a szolgáltatásra, akkor vagyunk nyerő helyzetben, ha listáz minket a Google a…
Marketing vs. Hirdetés: Mi a különbség?
Amikor sokadjára csörög a telefon egy ellenállhatatlan ajánlattal, hogy csak most kedvezményesen hirdethetünk valamilyen felületen, akkor nem csoda, hogy a legtöbb cégvezetőt a világból ki lehet kergetni a témával. Vagy ami még rosszabb: Ha egyedül próbálja meg a szükséges tudást összegyűjteni ahhoz, hogy hatékonyan tudja vállalkozása ismertségét növelni, akkor önjelölt gurukba botlik, akik sokkal inkább…
Mitől lesz ütős egy értékajánlat?
Az acélos értékajánlat az egyik legfontosabb alapköve egy jól működő marketing gépezetnek. Beszámoltunk már arról, hogy milyen egy jó tagline és miért elengedhetetlen a vállalati küldetés meghatározása. A vállalati küldetés elsősorban a vállalaton belüli szereplőknek szól, segít meghatározni azokat a fő célokat és értékeket, amelyek meghatározzák a napi működés irányultságát. Az értékajánlat ennek tulajdonképpen a…
Hogyan alapozza meg egy jól definiált vállalati küldetés a sikeres marketing stratégiát?
Marketing stratégia alapok: a vállalati küldetés Első cikkünkben bemutattuk, hogy miért elengedhetetlen a sikeres marketing kommunikációhoz egy jól megfogalmazott tagline, melyből az ügyfeleknek első hallásra kiderül, hogy mivel foglalkozik a vállalat. De mi a helyzet saját kollégáinkkal? Ha megkérdeznénk őket, tudnának arra válaszolni, hogy mi az a közös cél, amiért minden nap keményen dolgozunk? Mi…
Első lépcső a tudatos marketing irányába: tagline
Műszaki és mérnöki háttérrel rendelkező kiszervezett marketing divízióként sok ipari gyártóval dolgoztunk együtt, amely lehetővé tette, hogy kívülről-belülről megismerjük az iparág marketingjének működését. Az ipari szektor alapjaiban eltér egy fogyasztó-orientált dinamikusan változó szegmenstől. Nemcsak a célcsoportja, de marketing igényei, eszközei és metrikái is különböznek. Ahhoz, hogy kiemelkedő eredményeket tudjon elérni bármilyen marketing tevékenység, természetesen itt…
IpariExpo.hu, az ipari gyártók és mérnöki szektor piacszemléje
Az Ipari Expo ötletgazdája az Ipari Marketing csapata. Cégünk kiemelt tevékenysége, hogy a KKV szegmensbe sorolható ipari gyártók és a mérnöki szektor kiszervezett marketing divíziójaként funkcionáljon. Az eddigi praxisunk során számtalanszor voltunk abban a helyzetben, hogy ügyfeleinknek releváns portálokat, blogokat kellett felhajtanunk, hisz minden modern digitális stratégiának része, hogy elrugaszkodunk a saját weboldalunktól és igyekszünk…