Sic Hungary

A SIC Hungary gumi alkatrész gyártó célja már a kezdetektől fogva az exportpiacok kiaknázása. Az export arány jelenleg is 80% felett mozog és nem is látnak komoly potenciált a hazai piacban. Ebben a nemzetközi környezetben sikerült egy igen erős, már önfenntartó ágakkal is rendelkező digitális lenyomatot létrehoznunk.

Együttműködés kezdete

2017

Látogatói forgalom

+112%

Bevétel növekedés

+14%

Balázs, cégünk alapítója, és a SIC tulajdonosa már a 2010-es évek elején arról folytattak beszélgetéseket, hogy milyen módon lehet ipari termékeket a digitális térben értékesíteni. A terv végül 2016-ban öltött alakot egy professzionális weboldal formájában, amelyet Balázs korábbi csapatával még nem az Ipari Marketing zászlója alatt fejlesztett. 

A SIC célja már a kezdetektől fogva az exportpiacok kiaknázása. Az export arány jelenleg is 80% felett mozog és nem is látnak komoly potenciált a hazai piacban. Bár weboldaluk magyarul is elérhető és értékes információkkal szolgál, az elsődleges cél mégis az volt, hogy nemzetközileg is jól értelmezhető legyen. 

Egyszerű, kis költségvetésű oldal is hozhat vevőt

Az új megjelenés és technikailag is kiváló weboldal mögé komoly erőforrásokat kellett állítani a vállalatnak. Korábbi honlapjuk jóval kevesebb ráfordítással és egyszerűbb struktúrával készült, de már az is szolgáltatott a keresőoptimalizálásnak köszönhetően értékes leadeket a nemzetközi piacokról. Ezek azonban még nem egy tudatosan tervezett stratégiának köszönhetően érkeztek be, ezért nehezen voltak az ok-okozati összefüggések felfedezhetők, azaz nem látszott, hogy mely keresési kifejezések teljesítenek jól. Ennek ellenére már a korábbi weboldalból is egyértelműen kirajzolódott, hogy a digitális megjelenésbe való befektetés a beérkező árajánlatkérések számának növekedéséhez vezet.

De ha ez megtörténik, vegyük komolyan a honlap kérdést

A SIC az új weboldallal mind tartalmilag, mind technikailag gyakorlatilag új alapokra helyezte digitális megjelenését. A kiváló minőségben elkészült honlap és sikeres projekt nemcsak a SIC életében jelentett fontos mérföldkövet, hanem az Ipari Marketing történetében is meghatározó volt. Balázs felismerte azt, hogy bár a feltételei adottak a sikeres digitális stratégia megvalósításának, egy weboldal nem garantálja önmagában azt, hogy az ügyfél realizálni tudja a benne lévő potenciált. Azaz egy elsőrangú weboldal nem jár automatikusan üzleti sikerekkel.

2017-ben fogalmazódott meg az ajánlat a SIC és ezt követően más vállalatok felé, hogy létrehoz egy az ipari gyártókra specializálódott marketing csapatot, akik szakértelmükkel segítenek kiaknázni az adott szektorban lévő digitális lehetőségeket. A SIC esetében a kifogástalan fogadó felület immáron adott volt, már csak a látogatókat kellett ráirányítani. Új csapatunkkal tudatos YouTube videó gyártásba kezdtünk, kisebb optimalizálásokat hajtottunk végre a weboldalon, professzionális képeket készítettünk, rendszeres tartalmat gyártottunk a blogra és letettük a hírlevél és közösségi média kommunikáció alapjait. Néhány szemléletes adat az általunk gyártott tartalmakról: a 2019-es reklám több mint 28 ezer, míg a vállalatot bemutató brand videó több mint 20 ezer megtekintést kapott.

Közös munkánk során nemcsak a SIC, de digitális lábnyoma is egy érett szakaszba lépett. Az évek alatt lehetőségünk volt kitapasztalni, hogy az egyes nemzetközi piacon milyen stratégiát célszerű alkalmazni és hogyan érdemes az erőforrásokat csoportosítani. A rendszeres keresőoptimalizálásnak köszönhető árajánlatkérések ma már strukturált formában érkeznek.

A legnagyobb kihívást a SIC online marketingjének kiépítésében a nehezen megfogható technológiák jelentették, mint például a gumi-fém vulkanizálás vagy a speciális gumigyártási eljárások. Bármely cég kommunikációjában alapvető fontosságú, hogy mindenki számára érthetővé tegyék, hogy az általuk képviselt technológia az iparág mely kihívásaira jelent megoldást. Ezt egyszerű, letisztult grafikákkal sikerült egy intuitívan megérthető formába önteni.

A gépészeti környezetben fontos funkciót betöltő gumitömítés meghibásodása a szervizköltségek és a szervizidő jelentős megnövekedését idézi elő. A magas gazdasági értékkel bíró alkatrészek esetében javasolt a minőségi, vulkanizált gumival ellátott gumi-fém alkatrészek használata, ezáltal többszörösére növelhető a tömítések üzemideje, így jelentősen később vagy egyáltalán nem merülnek fel szervizköltségek.

Hasonló vizuális megjelenítést kaptak a logisztikai és technológiai eljárások előnyei, melyekkel az érdeklődő már az ajánlatkérés előtt egy megfelelő technikai felkészítésben részesül.