Branding

Egy egységes vállalati arculatot hozunk létre, melyben a logó, a megjelenések, a termék- és márkanevek egy koherens egységet alkotnak.

A branding alatt egy komplex keretrendszer létrehozását értjük, amely a vállalat a külvilág felé megjelenő képét formálja. A brand vizsgálatokor természetesen szemügyre vesszük a logót, hogy megfelelően ellátja-e funkcióját, de kialakítunk egy olyan vizuális keretrendszert is, amely tükrözi a termékek és a márka személyiségét. Ezekhez a kreatív folyamatokhoz ugyanúgy hozzátartozik a termékcsaládok, márkák és egyes termékek neveinek megalkotása, mint az egységes kommunikációs irányvonalak lefektetése.

Egy erős márkának ipari, B2B környezetben is ugyanolyan létjogosultsága van, mintha egy üveg kólát akarnánk eladni. Ebben az esetben azonban egész más tulajdonságokkal ruházunk fel egy márkát annak érdekében, hogy növeljük a márkaértéket. Szemben a fogyasztói termékekkel, az indusztriális szegmensben nem jellemzőek az aszpirációs márkák, azaz elérni, hogy a fogyasztó többnek érezze magát termékünktől és ezért vágyjon rá, inkább a megbízhatóságot építő márkák a jellemzőek. Egy olyan könnyen beazonosítható, letisztult brand felépítése a cél, amely bizalmat, teljesítményt és minőséget tükröz. 

Egy márka legfontosabb funkciója, hogy kohéziót alkot az egyes marketing elemek között és ezáltal segíti a fogyasztó számára a vállalat beazonosítását. Gondoljunk például a John Deere zöldjére vagy “Nothing runs like a Deere”, azaz “Semmi sem fut úgy, mint egy Deere” szlogenjére, amiről a világ minden táján egyértelműen ugyanaz a gyártó jut az emberek eszébe. Célunk, hogy hasonlóképpen egy erős, egymással összefüggő márkaelemek rendszerét adjuk a vállalat kezébe, amely megkönnyíti termékeik és szolgáltatásaik azonosítását az ügyfelek számára.