Egy magyar iparos vállalkozás B2B marketing tevékenysége sokaknak még mindig az újdonság erejével hat. Pedig a külföldi példák után most már hazai sikertörténetek is bizonyítják, a megfelelő stratégia mentén felépített marketing hasznot hajt akár egy iparos KKV számára is.
Az Igényes Férfi kollégái kérdeztek, mi válaszoltunk – öröm és megtiszteltetés számunkra, hogy a magazin olvasóinak részletes interjúban mutathattuk be az ipari marketing alapelveit és gondolati hátterét.
Elszigetelt megoldások helyett az átgondolt B2B marketing ér célt
Számos alkalommal tapasztaljuk, hogy 2021-ben ott tart az ipari marketing, ahol a webshopok tartottak 2002-ben. Jellemző, hogy szervezett keretek helyett elszigetelt megoldásokban gondolkodnak a cégek: van például egy ppc ügynökség, mert hallották, hogy erre érdemes költeni, egy mérnök vagy egy fejlesztő önszorgalomból szöveget ír, mert a SEO is fontos.
Habár a klasszikus marketing eszköz készletből dolgozunk, online B2B marketing ügynökségként picit másként kell megfogjuk a hegesztő apparátot, mint a klasszikus piacokon dolgozó társaságoknak. Például mert ipari hűtőkamra ajtót nem a színével adnak el, mert egy beszerző számára általában más műszaki termékjellemzőket kell kiemelni, mint amire egy fogyasztó lenne kíváncsi, amikor új hűtőgépet keres.
A fő különbség azonban mégis a lépték: a hosszú távú stratégiaalkotás más mentalitást igényel, mint a kampány szintű tervezés. Egy iparra specializálódott marketing ügynökségnek képesnek kell lennie megismerni, műszaki értelemben felfogni a gyártott terméket, vagy a szolgáltatást, és azt több éves időtávon piacosítani, az értékesítést ösztönözni.
Hosszú távon hasznos döntés a kiszervezett marketing divízió
Az iparos vállalkozások világában jóval hosszabb a marketing és értékesítési ciklus. Az elérhető potenciális ügyfélkör mérete és döntési mechanizmusa is teljesen eltér; azért például, hogy 500 beszerzőt hatékonyan elérjünk, nem érdemes milliós költségvetésből, csillogó reklámfilmet készíteni. Egyúttal a beszerzési döntés támogatásához nem is ez a célravezető formátum
Az üzleti oldal mellett ezért van egy nagyon erős emberi oldal is, hiszen az ipart szorosabb emberi kapcsolatok és bizalom jellemzi. A sikeres ipari gyártók számára ezért az ipari marketing nem a legesszenciálisabb befektetés, a marketingbe fektetett energia is sokkal később realizálható, az elköteleződést és az eredményeket viszont megbecsüléssel jutalmazzák ügyfeleink, amely az üzleti szempontok mellett egy nagyon kellemes emberi faktor.
Ezért is tekintjük a B2B marketing ügynökségi munkát inkább beszállítói szerepkörnek, mert hosszú távon, megtervezetten, kiszámíthatóan, stratégia mentén kell végrehajtanunk az egymással szorosan összefüggő marketing feladatokat: meglévő ügyfeleinkkel 10-15 éves távlatokban tudunk közösen gondolkodni.
Ha kíváncsi vagy a teljes interjúra, az Igényes Férfi oldalon elolvashatod!