Így 2021-ben már az ipari vállalkozások is felismerik, hogy az értékesítés jelene és jövője az online térben van. Egy éve nincsenek nemzetközi iparági expo-k, és az utazó értékesítőknek, ügynökök is nehezebb érvényesülnek, mint korábban. Ha az ügyfél, a beszerző, vagy a tervező rákeres a szolgáltatásra, akkor vagyunk nyerő helyzetben, ha listáz minket a Google a találatok első oldalán.

Hogyan is indul a legtöbb ipari vállalkozás a B2B online marketing útján?

Ma már a legtöbb vállalkozó B2B marketing ügynökséghez fordul, hiszen alapvetően eltérő logika mentén érdemes egy vállalati eladásokra termelő cég marketingjét felépíteni, mint egy végfelhasználói terméket értékesítő cég esetében.

Az online stratégia kidolgozásához szükség van egy koncepcióra, azaz, hogy hogyan is támogatjuk az online térben az értékesítést, milyen úton fognak a vevők hozzánk eljutni és milyen eszközökre van ehhez szükség. A koncepciót lehet jó megérzésekre vagy kutatásra alapozni, de utóbbi költsége is a marketingköltségekhez csapódik hozzá.

Ezen a ponton a legtöbb ügynökség hajlamos nagyban gondolkodni: a branding és a weboldal a hozzátartozó tartalomfejlesztéssel, tervezéssel és gyártással együtt milliós nagyságrendekben mozog. Gyakorlatilag jó pár milliót elköltünk, mire az online térben megjelenünk, és ez is a helyes megközelítés, amennyiben egy érett üzleti folyamatokkal rendelkező cégről beszélünk.

De mi a helyzet abban az esetben, ha korai fázisban tart a vállalkozás, vagy csak bizalmatlan nagyobb összegű beruházást eszközölni egy olyan marketing csatornába, amivel még nincsen tapasztalata.

Gyors és egyszerű online megjelenés, releváns közönséggel

Induló és kisebb méretű vállalkozások számára egy komplex digitális marketing stratégia kialakítása és végrehajtása nemcsak túl nagy falat, de nem is indokolt ekkora lépésekben gondolkodni.

Egy betöltetlen piaci rést vettünk észre, amelyből két ötletünk is született. Először megalakult a IpariExpo.hu weboldal, ahol hiteles megjelenési lehetőséget biztosítunk ipari gyártók és a mérnöki szektor számára. Másrészt kidolgoztunk egy csomagot, amellyel bármely ipari vállalkozás kis befektetéssel megalapozhatja a digitális jelenlétét.

Online Starter Csomagunkba a weboldal, fotózás, PR cikk és hirdetéskezelés modulokat ajánljuk, de az egyes modulok személyre szabhatók

Kis befektetéssel gyorsan az online térbe: Itt az Ipari Marketing Online Starter Csomag

Az online térben kezdő ipari vállalkozások számára fejlesztettünk ki egy olyan csomagot, amellyel 2 hét alatt alkalmassá válnak az online ügyfélszerzésre. Professzionális, de mégis rendkívül megfizethető alternatívánk lehetővé teszi, hogy leendő ügyfeleid egy hiteles és megbízható képet kapjanak vállalkozásodról online.

Mire van ehhez szükség? – Alapvető marketing eszközök a csomagban

Weboldal

Induló csomagunk technikailag a legegyszerűbb megoldásokkal kínál egy professzionális megjelenést lehetővé tévő weboldalt. Az egyszerű, de korszerű felépítés árban jóval kedvezőbb, mint egy komoly webfejlesztést igénylő weboldal. Viszont kiválóan alkalmas arra, hogy a hirdetéseket és érdeklődőket ráirányítva egy megbízható cég benyomását keltsük. A microsite-ot saját kulcsszavára optimalizáljuk, mint például egyik ügyfelünk esetében ez a “porfestő üzem” volt. Organikus találatok azonban csak a komolyabb költségvetésből készülő weboldalaktól várhatók, ez az induló online marketing kialakításánál nem reális cél.

Az egyoldalas felépítés 3-5 bekezdésben biztosít helyet az értékajánlat megfogalmazására, majd a személyes kapcsolatfelvétere irányítja az érdeklődőket. Egy a digitális térben induló iparos vállalkozás igényeinek ez a megoldás teljes mértékben eleget tesz, nincs szükség milliós költségvetésű webfejlesztésre.

Nézd meg hogyan néz ki porfestő üzem ügyfelünk hasonlóan felépített weboldala.

Önállóan keresőoptimalizált egyszerű felépítésű weboldalunk professzionális online megjelenést kölcsönöz

Az egyszerű felépítés mögé beépítünk minden alapvető analitikai eszközt, amelyre a további optimalizációkhoz szükség van: Google Tag Manager, Google Analytics és Google Search Console. Ezek segítségével pontosan mérni tudjuk a weboldal látogatottságát, teljesítményét és finomhangolni tudjuk a hirdetéseket, valamint strukturált SEO munkát tudunk végezni a találati listán elért helyezések javítására.

Kulcsszókutatás

A digitális marketing alapköve a kulcsszókutatás, amelyet elengedhetetlennek gondolunk a tartalommarketinghez vagy PPC hirdetésekhez. Az Online Starter Csomagunk is tartalmaz egy alapozó kulcsszókutatást, hiszen rendszer nélkül még kis lépéseket sem érdemes megtenni. A személyre szabott kulcsszavakat, amelyekre majd a hirdetéseket és tartalmakat optimalizáljuk, a keresési mennyiségek, az üzleti célok, az online verseny, a licitár és egyéb pl. szezonalitási trendek alapján határozzuk meg.

A kulcsszókutatásból például jól kirajzolódik, hogy keresések inkább a “porfestés” kifejezésre érkeznek (havi 1600 keresés), ezért érdemes ezt alkalmazni a “porszórás” (havi 170 keresés) helyett

Helyszíni fotózás

Mitől lesz egy weboldal meggyőző és hiteles? Mind a képes, videós, mind a szöveges elemeknek a professzionalitást kell tükrözniük ahhoz, hogy építsék a bizalmat.

Gyors, helyszíni fotózásunk alkalmával professzionális megjelenésű képeket készítünk, amelyek elengedhetetlenek a bizalom kiépítéséhez a digitális világban. A színvonalas képanyag megfelelő alapot ad a weboldal és social platformok létrehozásához anélkül, hogy óriási költséget jelentene. Az elkészített képeket évekig tudjuk használni és elengedhetetlen elemei a marketing eszköztárnak. Továbbá a folyamatról videót és werk felvételeket is készítünk, amelyek később szintén felhasználhatók.  A fényképezés technikai feltételeit a helyszínen mi biztosítjuk.

Gyors helyszíni fotózásunk alkalmával az üzemről, telephelyről és a tevékenységről is készülhetnek profi képek

Tartalommarketing az Ipari Expón megjelenő bemutatkozó cikkel

Az Ipari Expón megjelent PR cikk lehetőséget biztosít arra, hogy egy hosszabb, képi anyaggal is ellátott formában mondjuk el a vállalkozás történetét és tegyünk egyúttal értékajánlatot. A megjelenési lehetőség azonban önmagában nemcsak presztízs értékkel rendelkezik.

Az Ipari Expót, azaz a magyar ipari szektor piacszemléjét, technikailag is komoly alapokra helyeztük, így mind organikus látogatottsága, mind a keresőkben elért teljesítménye kiváló alapokat nyújt a tartalommarketing számára. Az itt megjelenített cikkek ebből több módon is profitálnak:

  • egyrészt szakmai validációt ad az itt megjelenő vállalkozások számára,,
  • másrészt a saját weboldalt linkekkel is megtámogatjuk, amely hozzájárul a Google helyezés javításához.
  • maga a PR cikk önállóan is keresőoptimalizált, így az is erősíti a weboldalt
  • a Google viszonylag gyorsan validnak tekinti a publikált tartalmakat, szemben egy új domain-en közzétett cikkel
Hiteles szakmai validációt kínál az Ipari Expón megjelent PR cikk

Hiteles szakmai validációt kínál az Ipari Expón megjelent PR cikk

Az Ipari Expón megjelent PR cikkek eddig kiválóan teljesítenek. A publikálást követő 40 nap után “porfestő üzem” kulcsszóra például 4. helyen hozza a Google a Revaco-ról készített bejegyzésünket, amely a Revaco saját weboldalára irányítja az érdeklődőket. A videós tartalmak között pedig 3. helyen listázódik a Revaco Ipari Expo YouTube csatornáján közzétett bemutatkozó videója.

PR cikkre itt találsz példákat:

PPC hirdetések kezelése

Az eddigi lépések eredménye akkor realizálódik igazán, amikor PPC hirdetésekkel forgalmat irányítunk az oldalra. A kulcsszókutatást követően javaslatot teszünk a hirdetési büdzsére és felállítjuk a megfelelő kampányokat, hogy a Google keresési listáján bebiztosítsuk vállalkozásod előkelő helyét. A havidíjas üzemeltetés során a megjelenéseket folyamatosan optimalizálni tudjuk és releváns forgalmat terelünk weboldaladra. Az indulást követő hónapban már pár száz, releváns látogatóval lehet számolni az újdonsült honlapon.

Az FLS Solution honlapját 2020 Karácsonya előtt indítottuk, az ügyféllel közös örömünkre rendszeres és folyamatos a látogatási forgalom az oldalon, ahonnan már érkezett is üzleti lehetőség

Így jut el a vevő 4 lépésben a kapcsolatfelvételig ajánlatunkkal

  1. Google hirdetés megkattintás
    A weboldal és a PR cikk feltöltését követően Google Ads kampányt indítunk weboldaladra és részben a PR cikkre is. A megfelelő kulcsszavakkal validált forgalmat tudunk terelni rájuk. Például, ha valaki a porfestés iránt érdeklődik Hatvanban, akkor a weboldalt és a kapcsolódó PR cikket megjelenítve ügyfelünk vállalkozása ideális választás lesz a kereső számára, hiszen nemcsak a saját weboldalának megjelenése professzionális, de egy külső szakmai forrás is validálja.
  2. A szolgáltatás tanulmányozása a weboldalon
    A weboldaladat a cikk elolvasása előtt vagy után felkeresi az érdeklődő, ahol már csak a konkrét szolgáltatás leírásával találkozik és rögtön a kapcsolatfelvételre irányítjuk.
  3. Ipari Expo cikk elolvasása
    Saját kulcsszavad alapján a PR cikkel is nagy valószínűséggel találkozik az érdeklődő, mivel előkelő helyen rangsorolja a Google. A profin megírt cikkbe nemcsak a “sztorit” vázoljuk fel, de egy ütős értékajánlatot is megfogalmazunk, részletesen bemutatjuk a technológiát, és annak műszaki előnyeit, a beszerzői szempontokat, azaz az ügyfél pontosan tudni fogja, hogy milyen további lépésekkel juthat el az ajánlatkérésig. Emelett arról is megbizonyosodik, hogy egy szakmailag hiteles külső forrás számol be a vállalkozásodról, így nagyobb biztonsággal szánja rá magát a tényleges kapcsolatfelvélere.
  4. Kapcsolatfelvétel a weboldalon keresztül
    Az egyoldalas weboldalon végiggörgetve a látogató gyorsan tud tájékozódni a szolgáltatásokról, ami után rögtön a kapcsolati adatokon landol, így az érdeklődőknek nem kell tovább keresniük, rögtön kapcsolatba tudnak lépni.

Az ehhez szükséges Google PPC hirdetési kampány beállításáról, indításáról és üzemeltetéséről is gondoskodunk. Havi riportokban számolunk be az eredményességről és folyamatos javaslatokat teszünk a gazdaságosság javítása érdekében. A csomag opcionálisan tartalmazhatja a social jelenlét kiépítését és egy bemutatkozó videó elkészítését is, amennyiben ehhez megfelelő a készült videós anyag. Ha érdekel a kezdő digitális csomagunk, akkor ITT tudsz nekünk írni.