A koronavírus teljesen átformálta a marketinget az iparban, az online jelenlét egyre fontosabb szerepet kap az expók és a személyes kapcsolatok mellett. Az iparos vállalkozás azonban nem a végfogyasztóknak szóló reklámokra és kereskedelmi termékekre összpontosít, hanem a piacán aktív partnereknek szól a marketing tevékenysége.
Örömmel beszélgettünk a Mandinerrel az ipari piac változásáról és azokról a fejlesztési lehetőségekről, amelyeket az online térben kezdő és haladó magyar ipari vállalatoknak kínálunk.
Az ipar általános fejlődésével tart a marketing is
Elmondható, hogy az ipari marketing sokat fejlődött az elmúlt években, azonban a nyugati országokhoz képest lemaradásban vagyunk. Számos iparvállalat a mai napig nem rendelkezik saját weboldallal és belső marketing kapacitással, azonban érezhetően nő a nyitottság a cégek részéről.
Egyre több beszerző kezdi a keresést az interneten. Azt tapasztaltuk, hogy a szakmai blogok írásával és a folyamatos tartalomgyártással ügyfeleink dominálni tudják az online kereséseket, így magas szintű szakmai hozzáértést tudunk sugározni a leendő partnerek felé.
Miben nyújtunk mást, mint egy hagyományos marketingügynökség?
Online B2B marketing ügynökségként kevésbé intenzív eszközöket alkalmazunk. Az iparban egyes tevékenységek hatásfoka lényegesen nagyobb lehet, akár 1-1 üzlettel is jelentős forgalmat tudunk generálni, hiszen mások a léptékek.
Szeretnénk azokat a vállalatokat is segíteni, akik digitálisan még nem elég érettek egy marketing ügynökségi együttműködéshez, azonban igényes formában képviselnék magukat az interneten. Ezért hoztuk létre az IpariExpo.hu-t, mellyel célunk, hogy az induló, vagy akár piacából fakadóan kisebb méretű cégeknek is professzionális felületet tudunk biztosítani.
Ha szeretnél többet megtudni, a teljes interjút a Mandiner oldalán olvashatod el.